Jak Marketing Automation optymalizuje proces rekrutacji studentów w branży edukacyjnej?

Niezależnie od tego, czy prowadzisz szkołę, uczelnię, czy internetową platformę szkoleniową lub edukacyjną, sukces takiego biznesu w dużej mierze zależy od tego, czy udaje ci się regularnie pozyskiwać nowych studentów/użytkowników. Dzięki iPresso możesz zoptymalizować ten proces i pozyskiwać więcej studentów i to na autopilocie. Mamy w ofercie kilka narzędzi, które Ci to umożliwią. 

Z marketingowego punktu widzenia rekrutacja studentów jest typowym przykładem lejka sprzedażowego. Najpierw potencjalny student musi otworzyć Twoją stronę internetową, znaleźć interesujące go szkolenie/program edukacyjny, a na koniec – zapisać się na niego.

Teoretycznie jest to łatwe, ale po drodze występuje wiele czynników decyzyjnych i w efekcie wiele leadów nie dokończy procesu z wielu powodów. Zastosowanie automatyzacji marketingu, zwłaszcza narzędzi zaprojektowanych tak, aby utrzymać zaangażowanie potencjalnych klientów, może pomóc ci obniżyć procent takich niedokończonych procesów i do maksimum wykorzystać potencjał swojej strategii i strony internetowej.

Poniżej pokazujemy ci cztery narzędzia, które pozwolą skuteczniej rekrutować studentów, począwszy od pierwszej wizyty na twojej stronie, aż po komunikację ze studentami, którzy zdecydowali się na rejestrację.

Jak rekrutować studentów na auto-pilocie: 4 narzędzia

NARZĘDZIE 1: AUTOMATYZACJA KONTENTU NA STRONIE

Pierwszych kilka sekund na stronie ma kluczowe znaczenie; musisz jak najszybciej przyciągnąć uwagę potencjalnych studenta. Jeśli nie znajdzie na twojej stronie tego, czego szuka, po prostu ją zamknie i przejdzie do następnej.

Content automation to jedno z narzędzi, które pomoże ci przyciągnąć uwagę studentów już od pierwszych sekund ich wizyty. Ta funkcja automatycznie dostosowuje treść kampanii marketingowych i twojej witryny internetowej, aby zapewnić kursantom spersonalizowaną treść, np. związaną z rodzajem szkolenia lub edukacji, którymi są zainteresowani.

A ponieważ taki student nie musi długo szukać tego, co go interesuje przez długi czas, jest duża szansa, że pozostanie na stronie, aby dowiedzieć się więcej.

NARZĘDZIE 2: ZAPEWNIJ ŁATWĄ KOMUNIKACJĘ

W ośmiu przypadkach na dziesięć kursanci mają co najmniej kilka pytań, zanim zarejestrują się w twojej placówce edukacyjnej lub na platformie szkoleniowej. Twoją rolą jest zapewnienie im szybkiego i wygodnego kanału komunikacji. Telefon oczywiście jest ważny, ale warto mieć też intuicyjny formularz kontaktowy na swojej stronie. Idealnie, aby taki formularz był na każdym landing page dla konkretnego rodzaju kursów/szkoleń.

Nasze formularze kontaktowe umożliwiają właśnie coś takiego, a ponieważ nie wymagają użycia kodu, możesz łatwo wdrożyć je na swojej stronie internetowej. Za pomocą formularzy możesz zbierać zapytania od potencjalnych studentów dotyczące twojej oferty edukacyjnej, zbierać zapisy na programy edukacyjne i po prostu utrzymywać komunikację ze studentami, co pomoże ci w budowaniu bazy kontaktów, ale też umożliwi budowanie ze studentami/użytkownikami pozytywnych relacji. Informacje z formularzy kontaktowych mogą też posłużyć do tworzenia spersonalizowanych informacji o Twojej ofercie.

Mając elastyczny formularz kontaktowy na swojej stronie internetowej, możesz zachęcić studentów do skontaktowania się z tobą i zadawania pytań. W ten sposób łatwiej będzie ci zachęcić takiego potencjalnego klienta do zapisania się do twojej szkoły lub platformy edukacyjnej.

NARZĘDZIE 3: TWÓRZ CAŁE SCHEMATY KOMUNIKACJI

Kolejnym narzędziem, które pomoże ci pozyskać więcej studentów, są scenariusze marketing automation. To jedna z naszych podstawowych funkcji. Dzięki scenariuszom MA możesz tak naprawdę zaplanować cały przepływ komunikacji z każdym potencjalnym klientem, po prostu tworząc listę działań ze strony klienta i reakcji ze strony firmy, automatyzując w ten sposób ciągłość komunikacji.

Możesz wykorzystać te scenariusze, aby zachęcić studentów do zarejestrowania się u ciebie. Możesz także skorzystać z innych zachęt, np. rabatów, aby dotrzeć do osób, które wahają się przed podjęciem ostatecznej decyzji.

W ramach tej funkcji wszystko jest w pełni konfigurowalne, dzięki czemu możesz tworzyć scenariusze idealnie dopasowane do profilu twojej działalności i oferty. Scenariusze MA mogą obejmować różne formy komunikacji, rekomendacje produktowe, oferty specjalne, automatyczne odpowiedzi i nie tylko. Mamy też do twojej dyspozycji predefiniowane szablony, więc nie musisz wymyślać wszystkiego od zera. Wiele z tych szablonów można dostosować do potrzeb firmy edukacyjnej.

NARZĘDZIE 4: RATUJ PORZUCONE PROCESY

Porzucenie koszyka lub procesu zakupowego to problem, z którym boryka się nie tylko branża e-commerce. Wiele instytucji edukacyjnych ma ten sam problem – potencjalni studenci rozpoczynają proces, są już blisko zapisania się na kurs, a potem coś się dzieje i proces zostaje anulowany. Czasami poszczególne osoby wrócą, żeby go dokończyć, ale w większości przypadków tego nie robią.

Mamy na to przynajmniej częściowe remedium. iPresso pozwala bowiem reagować na porzucone procesy i próbować je „odzyskać”. Nasz system umożliwia definiowanie własnych reguł i personalizację wiadomości do osób, które rozpoczęły proces, ale go nie zakończyły. W ten sposób, w zależności od wybranych kryteriów pozwalających dotrzeć do konkretnego segmentu odbiorców, możesz docierać do potencjalnych klientów i zachęcić ich do dokończenia procesu. Możesz zaoferować im pewne zachęty, np. zniżki na kurs, wcześniejszy dostęp do nowych kursów lub dodatkowe bezpłatne materiały.

Oczywiście dużo zależy od tego, co możesz zaoferować tak niezdecydowanemu kursantowi, ale jeśli chodzi o ratowanie porzuconych procesów, zaoferowanie czegoś dodatkowego jest zwykle bardzo skuteczne i może pomóc Ci pozyskać więcej użytkowników/studentów.

Podsumowanie

iPresso pomoże Ci rekrutować więcej studentów na auto-pilocie. Cztery narzędzia, o których wspomnieliśmy powyżej, pomogą ci usprawnić proces rekrutacji i zachęcić niezdecydowanych studentów do nawiązania kontaktu. Od tego momentu wszystko zależy od zespołu Twojej firmy, aby sfinalizować jak najwięcej procesów rejestracyjnych.

W iPresso rozumiemy potrzeby instytucji edukacyjnych. Dlatego przygotowaliśmy wersję naszej platformy do automatyzacji marketingu, która została specjalnie zaprojektowana na potrzeby sektora edukacyjnego. Wejdź na podlinkowaną podstronę i umów się na bezpłatne spotkanie z naszym zespołem.

A jeśli chcesz przetestować naszą platformę przed zakupem pełnego dostępu, możesz to zrobić, rejestrując się na bezpłatny, 30-dniowy okres próbny. Aby to zrobić, przejdź tutaj.

Cieszymy się na współpracę z twoją firmą!

Zespół iPresso

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.