Połącz on-line z off-line w FMCG dzięki automatyzacji marketingu

FMCG to jeden z tych sektorów, w których firmy prowadzą marketing przede wszystkim w świecie offline, głównie ze względu na charakter produktu. Oczywiście kanały online również są wykorzystywane – firmy FMCG mają strony internetowe, korzystają z reklam w Internecie, a czasem nawet wysyłają newslettery, ale z uwagi na to, że najczęściej ludzie kupują te produkty w stacjonarnych sklepach w okolicy, komunikacja FMCG musi uwzględniać aspekt offline. I o tym chcemy porozmawiać w tym wpisie.

Nasza oferta dla firm FMCG obejmuje wszystkie rozwiązania i narzędzia potrzebne tym firmom do prowadzenia skutecznej komunikacji. Kilka z naszych narzędzi obejmuje zarówno aspekty komunikacji/marketingu offline, jak i online, dzięki czemu możesz łatwo dotrzeć do klientów w różnych miejscach i kanałach.

Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Automatyzacja marketingu wspiera komunikację omnichannel

iPresso może Ci pomóc w kilku kanałach komunikacji, w tym także offline:

  • Newslettery (online)
  • Powiadomienia push (online)
  • WhatsApp (online)
  • Wiadomości tekstowe (offline)

Jednak to, co ma największą wartość to fakt, że dzięki innym narzędziom na naszej platformie możesz wykorzystać te kanały komunikacji w pełni i docierać do klientów na znacznie bardziej efektywnym poziomie. Zobaczmy, jak dwa z naszych narzędzi mogą Ci w tym pomóc:

RTM

Oto przykład: załóżmy, że masz zamiar rozpocząć dużą kampanię promocyjną lub właśnie wydarzyło się coś istotnego dla twojej marki i zależy ci na tym, aby szybko zareagować. Tutaj z pomocą przychodzi nasza funkcja RTM (czyli marketing w czasie rzeczywistym).

Zasada działania tej funkcji polega na tym, że w bardzo krótkim czasie identyfikuje ona atrybuty i zachowania użytkownika. Na podstawie szybko określonych cech funkcja RTM dobiera odpowiedni przekaz ze spersonalizowanymi elementami contentowymi. RTM może także reagować na inne rzeczy, które określisz.

IPRESSO SATELLITE

A oto kolejna funkcja, która może okazać się niezwykle przydatna. Nasza funkcja iPresso Satellite może pomóc w integracji doświadczeń użytkowników online i offline.

Firmy z branży FMCG często wykorzystują tę funkcję, aby docierać do klientów znajdujących się w pobliżu danego sklepu i nawiązać z nimi komunikację, np. aby zachęcić ich do wejścia do środka i być może wypróbowania lub zakupu nowego produktu w ofercie danej firmy. iPresso Satellite pozwala na dostosowanie przekazu nie tylko do lokalizacji danego klienta, ale także do aktualnych lub nadchodzących warunków pogodowych.

Możesz zatem w praktyce wysłać do klientów taką wiadomość tekstową: “Hej [imię]! Burza zbliża się do ciebie! Zapraszamy cię do naszego sklepu, który jest w pobliżu. Nie tylko nie zmokniesz, ale będziesz miał okazję spróbować nowy smak [nazwa produktu]!” 

Jak zatem widać iPresso Satellite łączy komunikację RTM i offline, aby zapewnić użytkownikom komunikację, która odbiega od codziennych standardów. Co więcej, iPresso może korzystać z danych pochodzących z niemal każdego publicznie dostępnego źródła danych, więc jeśli na przykład chcesz zawrzeć w swoich wiadomościach aktualną stopę inflacji czy aktualne dane demograficzne, możesz to zrobić.

Wykorzystaj kupony i vouchery

Narzędzia lojalnościowe odgrywają dużą rolę na naszej platformie i są bardzo pomocne dla firm FMCG. Jak wspomnieliśmy wcześniej, ponieważ firmy te działają głównie w trybie offline, możesz skorzystać z naszego systemu, aby wykorzystywać kupony w swojej firmie zarówno online, jak i offline. Jak to możliwe?

iPresso pomoże ci nie tylko w integracji z twoim sklepem internetowym, ale także w generowaniu wydruków dla linii produkcyjnej, dzięki czemu możesz np. zaprojektować osobne linie produktowe z unikalnymi kodami promocyjnymi dla każdego produktu, który jest produkowany na tej linii.

Połącz wszystko razem za pomocą scenariuszy marketing automation

W tym wpisie wspomnieliśmy o kilku ciekawych rozwiązaniach, z których mogą korzystać marki FMCG, ale prawda jest taka, że iPresso oferuje o wiele więcej. Większość naszych funkcji można połączyć w elastyczne scenariusze automatyzacji marketingu. Scenariusze te pozwalają zaplanować cały przepływ komunikacji wraz z warunkami, jakie muszą zostać spełnione, aby doszło do konkretnego działania.

W ten sposób firmy FMCG mogą wykorzystać scenariusze MA do:

  • usprawnienia dystrybucji kuponów i próbek produktów,
  • kierowania ruchu do konkretnych sklepów stacjonarnych (np. w okolicy lub mieście danego klienta),
  • organizowania i zapraszania ludzi na specjalne wydarzenia (np. imprezy promocyjne w centrach handlowych),
  • stworzenia i prowadzenia skutecznego programu lojalnościowego dla klientów.

A mając do dyspozycji wszystkie wymienione powyżej kanały komunikacji, możesz je wykorzystać, aby zachęcić klientów do wykonania określonej akcji, której od nich oczekujesz, np. wypróbowania nowego produktu lub śledzenia Twojego profilu w mediach społecznościowych.

Podsumowanie: Marketing automation dla firm FMCG

Marketing automation może być bardzo wartościowym narzędziem w twojej firmie FMCG. Zapraszamy cię do przetestowania wszystkich narzędzi i funkcji, o których wspominaliśmy w tym poście. Połączenie ich w jedną całość może zaowocować dziesiątkami różnych i bardzo angażujących działań i kampanii marketingowych, które pomogą ci zdobyć więcej klientów i subskrybentów.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak iPresso może wzmocnić twój marketing, mamy dla ciebie coś specjalnego! Możesz testować platformę przez 30 dni bez żadnych zobowiązań ze swojej strony (nie musisz podawać danych karty kredytowej). Po tym okresie możesz zdecydować, czy chcesz dalej korzystać z iPresso, czy nie. Wystarczy, że prześlesz do nas ten krótki formularz kontaktowy, a my zajmiemy się resztą!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.