Jak marketing automation zwiększa konwersje w branży finansowej?

Na wzrostach konwersji może skorzystać każdy sektor, ale ta kwestia jest szczególnie istotna w takich sektorach jak finanse i bankowość, gdzie LTV (lifetime value) klienta można liczyć w latach. Dlatego też banki, ubezpieczyciele oraz firmy pożyczkowe/inwestycyjne nieustannie szukają sposobów na zwiększenie konwersji i rozwój swojego biznesu. I właśnie o tym chcemy dzisiaj porozmawiać – jak możesz zwiększać konwersje w swoim biznesie?

Niezależnie od tego, czy zajmujesz się marketingiem dla brokera hipotecznego, banku, czy dla firmy ubezpieczeniowej, możesz wykorzystać automatyzację marketingu, aby zwiększyć liczbę konwersji w swojej firmie (przez konwersje rozumiemy rejestracje, wysłane formularze kontaktowe, otwarcie nowych rachunków bankowych, sprzedaż polis ubezpieczeniowych itp.). Dzięki temu możesz znacząco zwiększyć stabilność i rentowność swojej firmy.

sektorze finansowym zaledwie 5% wzrost retencji klientów może przełożyć się na 25% – 100% wzrostu zysku. Oznacza to, że nawet drobne zmiany i usprawnienia w twoim marketingu mogą sprawić, że Twój biznes wkroczy na zupełnie nowy poziom rozwoju!

Jednak jak w praktyce automatyzacja marketingu może poprawić twoje wyniki? Czas na konkrety!

Multichannelowa komunikacja z klientami

Podejmowanie decyzji finansowych, szczególnie jeśli w grę wchodzi długoterminowe zobowiązanie (takie jak kredyt hipoteczny, pożyczka czy ubezpieczenie), wymaga od klienta solidnego przemyślenia. Musisz być przygotowany na to, że wielu klientów nie podejmie takich decyzji pochopnie; wielu będzie chciało zebrać więcej informacji przed podpisaniem umowy z konkretną firmą.

Na tym kluczowym etapie ważne jest, aby pozostawać w kontakcie z potencjalnymi klientami. Instytucje finansowe mogą zyskać zaufanie, np. pokazując, że są rzetelne w komunikacji. Możesz to udowodnić, np. dotrzymując wszystkich terminów i warunków, jakie ustaliłeś/aś ze swoimi potencjalnymi klientami. Automatyzacja marketingu pomoże ci zachować wszystkie ważne dane o klientach w jednym miejscu i zapewni potencjalnym klientom terminową komunikację przy użyciu różnych kanałów.

iPresso może wesprzeć cię w komunikacji z klientem, wykorzystując następujące kanały komunikacji:

  • WhatsApp i wiadomości tekstowe,
  • email marketing,
  • powiadomienia push.

Dzięki temu możesz pozostać w kontakcie z odbiorcami w różnych sytuacjach i kontekstach. Dla przykładu, kiedy twoi klienci siedzą przy komputerze, możesz wysłać im spersonalizowane powiadomienie push, promujące twoją najnowszą ofertę specjalną. A kiedy dany klient jest offline, możesz wysłać mu SMS-a, np. z przypomnieniem o dokumentacji, którą miał Ci przesłać.

W ten sposób możesz utrzymać otwartą komunikację i też zaangażowanie klientów. Oczywiście nie należy przesadzać – zasypywanie klientów ofertami i komunikatami marketingowymi może zniechęcić ich do współpracy z twoją firmą, dlatego musisz zachować delikatną równowagę, aby ich nie odstraszyć.

TRZYMAJ WSZYSTKIE LEADY W JEDNYM MIEJSCU

Aby jeszcze bardziej usprawnić komunikację z potencjalnymi klientami, potrzebujesz jednego miejsca, w którym będziesz mógł/mogła przechowywać ich dane w uporządkowany sposób. Nasze rozwiązanie CDP umożliwia przechowywanie wszystkich istotnych informacji o klientach w jednym miejscu, wraz ze wszystkimi istotnymi atrybutami i szczegółami dotyczącymi każdej osoby. CDP umożliwia przechowywanie danych behawioralnych (działań, zachowań klientów) i danych transakcyjnych (np. wcześniejszych transakcjach), a następnie wykorzystywanie ich w celach marketingowych i sprzedażowych.

Scenariusze marketing automation dla sektora finansowego

Scenariusze MA są również niezwykle przydatne, przede wszystkim dlatego, że pozwalają zaplanować całą komunikację z każdym potencjalnym klientem w oparciu o jego aktywność lub kanał, przez który trafił do Twojej firmy.

Scenariusze automatyzacji marketingu w dużej mierze wykonują całą pracę za Ciebie; wszystko, co musisz zrobić, to je utworzyć i pozwolić im działać. Spójrz na ten krótki przykład pokazujący, jak scenariusze automatyzacji marketingu mogą działać w firmie ubezpieczeniowej:

  1. Pierwszy kontakt: potencjalny klient odwiedza Twoją witrynę internetową i pobiera lead magnet (dla przykładu przewodnik planowania emerytury) w zamian za podzielenie się swoim adresem e-mail.
  2. E-mail powitalny: do potencjalnego klienta zostaje wysłana automatyczna wiadomość e-mail z podziękowaniem za pobranie przewodnika i ofertą dodatkowych darmowych zasobów na temat planowania emerytalnego.
  3. Seria edukacyjnych emaili: potencjalny klient otrzymuje serię e-maili zawierających treści edukacyjne na temat emerytury (artykuły, infografiki i nagrania video)
  4. Spersonalizowane zaproszenie na darmową konsultację: po kilku takich emailach klient otrzymuje spersonalizowane zaproszenie do umówienia się na konsultację z doradcą finansowym w celu uzyskania dalszej pomocy.

Ten krótki przykład dobrze pokazuje, jak możesz wykorzystać scenariusze MA do automatyzacji i usprawnienia codziennej pracy. Wszystko, co musisz zrobić, to utworzyć potrzebne e-maile i zaproszenia, a następnie ustawić scenariusz i pozwolić, aby działał za każdym razem, gdy ktoś pobierze lead magnet z twojej strony.

Jeśli chcesz, możesz także skrócić tę ścieżkę i od razu przejść do konsultacji lub innej akcji, którą chcesz, aby wykonał twój lead, wszystko zależy od twojej strategii marketingowej; scenariusze MA są bardzo elastyczne.

Wzrost konwersji bezpośrednio na stronie

Niektóre konwersje w sektorze finansowym wymagają czasu, ale inne można zrealizować w 100% za pośrednictwem samej strony internetowej. W tym miejscu do gry wkraczają nasze ramki rekomendacji. Dzięki nim możesz pokazywać osobom odwiedzającym twoją witrynę spersonalizowane treści i rekomendacje produktów na podstawie ich zainteresowań i wcześniejszej aktywności. Na przykład, jeśli masz klienta zainteresowanego ubezpieczeniem na życie lub ubezpieczeniem zdrowotnym (a wiesz o tym, ponieważ przeczytał na blogu artykuł wyjaśniający różnice między oboma rodzajami ubezpieczeń), ramki rekomendacji mogą zapewnić mu spersonalizowane oferty na ubezpieczenie na życie.

I wiesz, co jest w tym wszystkim najlepsze? Nie jest konieczne żadne zaangażowanie z Twojej strony! Ramki rekomendacji wykorzystują sztuczną inteligencję do analizy aktywności Twoich klientów i oferowania im odpowiednich produktów na podstawie ich działań. Dzięki temu Twoja witryna internetowa może działać jako niezwykle skuteczny sprzedawca, który jest aktywny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.

I tak, to prawda; prawdopodobnie nie sprzedasz kredytu hipotecznego na milion złotych, korzystając wyłącznie z ramek rekomendacji, ale mogą się one świetnie sprawdzić, zwłaszcza jeśli chodzi o tańsze produkty finansowe, które nie wymagają wielu analiz i porównań. Założenie jest bardzo proste – klient widzi coś, co jest dostosowane do jego potrzeb i od razu podejmuje decyzję zakupową/marketingową. Czy takie zautomatyzowane rozwiązanie byłoby pomocne dla twojej firmy? Niewątpliwie!

Podsumowanie: Wykorzystaj potencjał każdego leada w swojej firmie

W tym wpisie pokazaliśmy Ci kilka rozwiązań, które mogą zwiększyć konwersje w Twojej firmie finansowej. Celem jest osiągnięcie tego celu bez konieczności inwestowania większej ilości czasu ze strony twojej lub twoich pracowników – wszystko dzieje się automatycznie.

Jeśli chcesz wypróbować iPresso, jesteśmy do Twoich usług. Finanse to jeden z głównych sektorów, z którymi współpracujemy i mamy do dyspozycji narzędzia i rozwiązania, które są dostosowane do Twoich potrzeb. I jeszcze jedno – iPresso spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa; nasza platforma jest zgodna z RODO i posiada certyfikaty ISO 9001 i 27001, aby zapewnić pełne bezpieczeństwo danych twojej firmy i twoich klientów.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy cię do skorzystania z bezpłatnego dostępu próbnego. Możesz korzystać z naszej platformy bez żadnych zobowiązań przez 30 dni – przejdź tutaj, aby już dzisiaj uzyskać dostęp!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.