Jakie korzyści może przynieść używanie planera słów kluczowych Google?

Reklama online i pozycjonowanie nie istnieją bez słów kluczowych. Możesz szukać ich na własną rękę, albo wykorzystać gotowe, darmowe narzędzie od Google. Poznaj planer słów kluczowych. Sprawdź, jak z jego pomocą przegonić konkurencję i sprzedawać więcej.

Nie odkryjemy Ameryki: firmy na całym świecie konkurują o uwagę użytkowników. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest kluczem do sukcesu. Mówi się przecież, że jeżeli jesteś na drugiej, trzeciej stronie wyników Google, to praktycznie nie masz szans zaistnieć. Niemal nikt Cię nie zauważy – bo mało kto zapuszcza się w takie rejony.

Planer słów kluczowych Google to potężne narzędzie, pomagające zrozumieć, jakie słowa kluczowe są istotne dla danej branży, oraz jakie strategie SEO można zastosować, żeby poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania. Zaczynajmy.

Czym jest planer słów kluczowych Google?

To narzędzie dostępne w platformie Google Ads – za darmo. Pomaga zbadać słowa kluczowe związane z produktem, usługą czy treściami. Główną rolą planera słów kluczowych jest dostarczyć informacji o popularności i konkurencji słów kluczowych, co jest paliwem napędowym dla strategii SEO i kampanii reklamowych.

Jak działa planer słów kluczowych Google?

Rekomendowane przez Google słowa kluczowe zdobędziesz na podstawie kilku elementów.

A. Słowo kluczowe: podajesz frazy, które według Ciebie związane są z Twoją firmą lub stroną internetową. Planer słów kluczowych na tej podstawie poleci nowe słowa, z których dotąd nie udało się skorzystać.

B. Strona docelowa: podajesz adres swojej strony / podstrony internetowej. Roboty Google przeanalizują jej treść, wynikiem czego będzie rekomendacja słów kluczowych najbardziej pasujących do profilu i zawartości witryny.

C. Kategorie produktów: wybierasz kategorię, która pasuje do Twojego biznesu. Dowiesz się dzięki temu, jakie słowa kluczowe klienci najczęściej wpisują w wyszukiwarkę, żeby odnaleźć produkty czy usługi podobne do Twoich. 

Dodatkowo planer słów kluczowych oceni prognozowaną skuteczność zalecanych słów kluczowych. Co to znaczy? Doradzi, jak często wybrane słowa kluczowe będą wykorzystywane przez klientów do wyszukiwania. Jest też przydatna funkcja propozycji wysokości budżetu (stawek reklamowych) dla konkretnych słów – to nieoceniona pomoc przy planowaniu kampanii reklamowej. 

Pieniądze w budżecie reklamowym wydajesz na stawki za słowa kluczowe. Stawka oznacza maksymalną kwotę, jaką jesteś w stanie zapłacić za to, by to właśnie Twoja reklama wyświetliła się w momencie wyszukiwania przez potencjalnego klienta używającego wybranych przez Ciebie (ale też przez konkurencję – nie zapominaj o tym) słów kluczowych. Przy wyższej stawce wzrasta szansa na pokazanie się reklamy, aczkolwiek to miks kilku czynników: liczą się też jakość strony docelowej i samej kreacji reklamowej.

Główne funkcje planera słów kluczowych

Badanie słów kluczowych – system przeszuka dla Ciebie wielką bazę danych słów kluczowych. Wystarczy wprowadzić kilka słów związanych z Twoją branżą / tematyką – w zamian otrzymasz listę powiązanych słów kluczowych.

Szacowanie ruchu – dostaniesz informacje o ilości wyszukiwań konkretnego słowa kluczowego, w podziale na region i język użytkownika. Dzięki temu dowiesz się, ilu potencjalnych klientów (mniej więcej) możesz przyciągnąć na swoją domenę, posiłkując się wybranymi słowami kluczowymi. 

Konkurencja – poziom konkurencji dla wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Przydatne, bo widzisz, czy dana fraza jest trudna do osiągnięcia w wynikach wyszukiwania, czy też masz szansę na zdobycie wyższej niż rywale pozycji.

Stawki – jeśli działasz w Google Ads, planer słów kluczowych pokaże sugerowane stawki licytacji dla wybranych słów kluczowych. Nieoceniona pomoc w planowaniu budżetu reklamowego, zwłaszcza pod kątem trzymania go pod kontrolą.

Historia trendów – na podstawie danych historycznych masz obraz trendów wyszukiwania danego słowa kluczowego. Łatwo sprawdzić, czy dane słowo kluczowe zyskuje na popularności, czy przeciwnie, jego znaczenie spada. 

Planer słów kluczowych w praktyce

Zacznij od wpisania kilku podstawowych słów kluczowych, związanych z działalnością Twojej firmy. W zamian dostaniesz bogate źródło do analizy pokrewnych słów kluczowych, które mogły nie przyjść Ci do głowy, a które też mogą okazać się interesujące (i jeszcze nieodkryte przez konkurencję). 

Analiza konkurencji – jak mówiliśmy, możesz sprawdzić poziom konkurencji dla konkretnych słów kluczowych. Jeśli uważasz, że konkurencja na dane słowo jest dla Ciebie zbyt silna, albo dysponujesz ograniczonym budżetem reklamowym, warto rozważyć przerzucenie się na mniej konkurencyjne słowa kluczowe, które – przy dobrych wiatrach i sumiennym przygotowaniu kampanii – też mogą dać pozytywny efekt. Radzimy koncentrować uwagę na słowach kluczowych cieszących się dużą popularnością, bo jest to sposób na przyciągnięcie większej ilości ruchu na Twoją stronę internetową.

Dane pozyskane z planera słów kluczowych pomogą Ci dostosować treści, które tworzysz na stronę internetową, bloga, czy kampanię reklamową. Warto przeanalizować wszystkie te miejsca i sprawdzić, czy nasycenie słowami kluczowymi jest odpowiednie. 

Podsumowanie

Planer słów kluczowych Google to wartościowe narzędzie, must have dla każdego, kto zajmuje się marketingiem internetowym i SEO. Pomaga zrozumieć, jakie słowa kluczowe są istotne dla Twojej branży, jakie możesz mieć z nich potencjalne korzyści oraz jak konkurować o lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. 

Wykorzystując planer słów kluczowych w odpowiedni sposób znacząco poprawisz widoczność swojej marki w sieci i przyciągniesz więcej potencjalnych klientów – a za tym pójdzie większa sprzedaż.

Pamiętaj jednak, że narzędzie – chociaż świetne – wymaga systematycznej analizy i aktualizacji strategii, bo na trendy w wyszukiwaniu wpływu nie masz. Stale więc monitoruj wyniki oraz dostosuj swoje działania tak, żeby osiągać jak najlepsze rezultaty.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.