Integracja marketing automation z Google Ads

Google Ads to reklamy typu PPC (en. pay-per-click, czyli płatne za kliknięcie). Sukces kampanii zależy od trzech elementów: kto widzi reklamy, jak atrakcyjne są dla odbiorców i jak dobra jest strona docelowa, do której prowadzą. iPresso i automatyzacja marketingu pomogą Ci w dwóch pierwszych kwestiach.

Integracja iPresso z Google Ads to nowość na naszej platformie, oczekiwana przez wielu użytkowników. Google Ads to jeden z najważniejszych kanałów reklamowych w Internecie, a wyszukiwarka jest pierwszym wyborem dla rzeszy odbiorców przy wyszukiwaniu usług i produktów. Ludzie “konsultują się” z Google nawet przed pytaniem znajomych czy rodziny. Nic dziwnego, że każdego dnia odnotowywanych jest ponad 8,5 miliarda wyszukiwań. 

Dla reklamodawców to szansa na zwiększenie sprzedaży. Dzięki Google Ads zaprezentujesz ofertę ludziom szukającym Twoich usług – zrobisz to dokładnie w momencie, kiedy tego potrzebują. To jednak tylko jeden element niezbędny do sukcesu w reklamach PPC. Przecież na tej samej platformie działają inni reklamodawcy, konkurujący z Tobą o uwagę użytkowników. Więc, żeby “wygrać”, potrzebujesz czegoś więcej.

Jak odnieść sukces w Google Ads – rola personalizacji

Pomijamy kwestie techniczne – oczywiste, że musisz wiedzieć jak założyć konto Google Ads, jak śledzić konwersje i optymalizować kampanie reklamowe. Aby robić efektywne reklamy, musisz patrzeć szerzej, również na swoją ofertę i stronę internetową.

Kto widzi Twoje reklamy

To kluczowa kwestia. Nie chcesz przecież prezentować oferty ludziom, którzy nic od Ciebie nie kupią. Przeanalizujmy to na przykładzie psychologa, który chce promować swój gabinet przez Google Ads. Używa słów kluczowych takich jak “stres” i “depresja”. Jednak trzeba być ostrożnym – takich samych słów używają studenci psychologii zakuwający do kolokwium. Rozsądne więc będzie wykluczyć grupę “studenci” z grup docelowych kampanii.

Dotarcie do właściwych odbiorców będzie jeszcze bardziej zaawansowane dzięki iPresso. Nasza platforma marketing automation pozwala zarządzać i analizować całą grupę docelową. Dzięki temu wiesz, kto wchodzi w interakcję z Twoją firmą i składa zamówienia. Być może masz już gotowych kilka segmentów klientów. Wykorzystaj je i prześlij do Google Ads, żeby utworzyć spersonalizowane grupy odbiorców Twoich reklam. Zyskujesz pewność, że Twoje reklamy wyświetlą się osobom, które mają dużą szansę zostać Twoimi klientami.

Personalizacja

Znajomość grupy docelowej oznacza tworzenie spersonalizowanych reklam. Załóżmy, że masz cztery główne segmenty klientów. Stworzysz więc cztery osobne grupy reklam stworzone z myślą o danym segmencie. To sprecyzuje przekaz i pozwoli skupić się wyłącznie na tym, co atrakcyjne z punktu widzenia odbiorców w danym segmencie. Nie marnujesz czasu ani budżetu marketingowego na nagłówki i teksty, które nie odnoszą się do potrzeb i zainteresowań tej konkretnej grupy.

To jeden z przepisów na Twój sukces w Google. Spersonalizowane reklamy są ZAWSZE skuteczniejsze od ogólnych, stworzonych dla bliżej nieokreślonej grupy odbiorców.

Są jeszcze dwie kwestie, które musisz wziąć pod uwagę planując działania marketingowe i myśląc o wykorzystaniu Google Ads.

Na ile atrakcyjne są Twoje reklamy

Reklama reklamie nierówna. Niektóre są fajne i skupiają się na kliencie, inne słabsze i skupiające się na firmie. Pamiętaj, że w reklamach chodzi o odpowiedź na potrzeby odbiorcy, nie opowieści o Twoim biznesie. Przyjrzyj się swoim reklamom. Czy mówisz do klientów językiem REALNYCH korzyści? Czy kreacje mają konkretne CTA (wezwania do działania)? 

Wszystkie te elementy wpływają na postrzeganie Twoich reklam. Jeśli masz z tym jakiś problem, znajdź konsultanta Google Ads albo przynajmniej copywritera PPC, którzy poprawią reklamy, żeby były bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów.

Upewnij się, że używasz przynajmniej większości funkcji oferowanych przez Google Ads. Nawet jeśli wyświetlasz tylko standardowe reklamy tekstowe, nadal możesz umieszczać w nich zdjęcia, linki do różnych sekcji swojej witryny czy nawet cenniki. Oczywiście wszystko trzeba dobrze przemyśleć, ale ogólnie, powinno się jak najlepiej wykorzystywać narzędzia, które udostępnia Google.

Jakość oferty i strony internetowej

Ostatni element może czasem być głównym powodem, dla którego Twoje reklamy nie są tak skuteczne, jakbyś tego oczekiwał/a. Musisz pamiętać, że jedynym celem reklam jest przekierowanie potencjalnych klientów do Twojej witryny. Tutaj dopiero następuje podjęcie decyzji o zakupie. Twoje reklamy mogą być świetne, a segmentacja klientów bezbłędna, ale jeśli Twoja witryna jest źle zaprojektowana, Twoje ceny są zbyt wysokie, a Twoja oferta nie jest przyciągająca, nie oczekuj spektakularnego sukcesu.

Ostatni element to nierzadko główny powód, dla którego Twoje reklamy nie są takie skuteczne. Pamiętaj, że podstawowym celem reklam jest przekierowanie potencjalnych klientów do witryny. I to tam podejmowana jest decyzja o zakupie. Twoje reklamy w Google Ads mogą być świetne, segmentacja klientów bezbłędna, ale jeśli masz źle zaprojektowaną witrynę, to nie oczekuj spektakularnego sukcesu.

Google Ads nie są żadną magiczną różdżką, działają najlepiej w połączeniu z dobrą stroną internetową i dobrą ofertą, aby w pełni skorzystać z potencjału tego kanału marketingowego.

Ulepsz swoje reklamy Google Ads z pomocą iPresso

iPresso to wszechstronna platforma marketing automation. Nasza rola to pomoc w pełnym wykorzystaniu potencjału Twojego marketingu i zaoszczędzenie Twojego czasu. W połączeniu z Google Ads pomożemy Ci stworzyć lepsze reklamy, dostosowane do konkretnych segmentów klientów.

Dodatkowo, dzięki innym narzędziom z naszego portfolio możesz również poprawić swoją stronę internetową i doświadczenia użytkowników (np. przeprowadzając ankiety wśród klientów, aby dowiedzieć się, co należy poprawić). Z naszą pomocą stworzysz lepszy przekaz marketingowy, który przyciągnie więcej klientów do Twojej firmy
Chcesz wiedzieć więcej? Doskonale się składa! Zapraszamy Cię do rozpoczęcia bezpłatnego okresu próbnego.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.