Marketing Automation w branży FMCG

Jeżeli zarządzasz firmą FMCG albo kierujesz jej marketingiem, na pewno chcesz skutecznie docierać do klientów. Zarówno offline, jak i online. Wykorzystując automatyzację marketingu zrobisz to skuteczniej. Zobacz, na czym to polega.

FMCG jest jedną z najbardziej wymagających branż. Żeby odnieść sukces, powinno się prowadzić biznes na pewną skalę – oferowane produkty na ogół nie kosztują dużo. Batonik za 1 zł nie odegra roli w wynikach finansowych firmy. 10 tysięcy batoników już tak.

Firmy z branży FMCG korzystają z wielu kanałów sprzedaży i dystrybucji – między innymi:

  • sklepów stacjonarnych
  • hurtowni i dystrybutorów
  • sklepów internetowych 
  • firm vendingowych
  • specjalnych eventów marketingowych

Celem jest zmaksymalizowanie szans dotarcia do różnych grup klientów. Tutaj wchodzi automatyzacja marketingu – z tym narzędziem dotrzesz do klientów różnymi kanałami, integrując doświadczenia online i offline (to kluczowy element modelu omnichannel). Marketing automation pomoże z wieloma zadaniami związanymi z marketingiem i sprzedażą w Twojej firmie.

Używaj różnych kanałów marketingowych. Bądź z klientem w kontakcie. 

Prowadzisz sklep internetowy. Przyda Ci się możliwość łatwego zarządzania bazą klientów. Pomocne będzie nasze narzędzie CDP, czyli customer data platform. Będziesz gromadzić, przechowywać i zarządzać wszystkimi informacjami o Twoich klientach.

Dzięki customer data platform nie polegasz tylko na plikach cookie. To też idealny punkt startowy do personalizacji i segmentacji – dwóch technik, które są istotą skutecznego marketingu internetowego.

Wykorzystaj zebrane dane klientów do budowania długoterminowych relacji. Platforma iPresso daje Ci skuteczne kanały komunikacji marketingowej: SMS, WhatsApp, maile, powiadomienia push.

Warto korzystać ze scenariuszy komunikacji marketingowej – wysyłaj zautomatyzowane wiadomości odpowiadając na pytania i działania Twoich klientów.

Tak zautomatyzowana komunikacja, połączona z personalizacją i segmentacją klientów będzie znacznie skuteczniejsza niż większość form komunikacji masowej (np. ATL i BTL).

Zapewniaj najlepsze doświadczenia swoim klientom.

Marketingowy model omnichannel w handlu to podstawa każdej udanej kampanii i całej sprzedaży. Automatyzacja marketingu pomoże Ci integrować doświadczenia Twoich klientów – w zależności od tego, jaki kanał komunikacji będzie na ten moment bardziej skuteczny. 

Firmy z branży FMCG mogą wykorzystać Marketing Automation do dotarcia do klientów znajdujących się w pobliżu sklepów, zachęcając ich do odwiedzin i wypróbowania nowego produktu. Z pomocą iPresso dostosujesz przekaz marketingowy do lokalizacji klienta, a nawet do aktualnych warunków pogodowych.

W zależności od tego, jakie dane o klientach posiadasz, możesz wymyślić jeszcze więcej integracji doświadczeń offline i online, by zapewnić odbiorcom jednolite doświadczenia zakupowe. Marketing automation pomoże Ci wykorzystać dane pochodzące niemal z każdego publicznie dostępnego źródła. Jeśli na przykład chcesz dostosować komunikację marketingową do aktualnego wskaźnika inflacji – nic nie stoi na przeszkodzie, aby to zrobić.

Oczywiście możesz skorzystać z wielu narzędzi dostępnych w iPresso i używać ich łącznie. Na przykład wspomnianą funkcjonalność marketing automation iPresso Satellite (komunikacja marketingowa na podstawie warunków atmosferycznych) połącz ze scenariuszem automatyzacji marketingu i dotrzyj do klientów opisanych konkretnymi atrybutami. Mało tego, możesz wejść z nimi w konwersację i zachęcić ich do wypróbowania nowego produktu, złożenia zamówienia online, wypróbowania nowego przepisu, odwiedzenia profilu firmy w social mediach i wielu, wielu innych działań.

Inne działania marketingowe.

To nie wszystko w temacie automatyzacji marketingu w branży FMCG. Pomyśl o typowych działaniach marketingowych, które robisz w swojej firmie. Dystrybucja voucherów, próbek produktów i kierowanie klientów do sklepów stacjonarnych? Organizacja specjalnych eventów w galeriach handlowych? Program lojalnościowy, a nawet integracja kampaniii marketingowej z linią produkcyjną, choćby przez tworzenie limitowanych linii produktów? Możesz te działania zautomatyzować z pomocą iPresso.

Nasza platforma marketing automation jest rozwijana od ponad 10 lat, stając się coraz bardziej wszechstronną. Pomoże Ci przeprowadzić i zautomatyzować dziesiątki różnych działań marketingowych i sprzedażowych. Sprawdź pełną listę funkcji – może wpadniesz na zupełnie nowy pomysł na marketing w Twojej firmie.

Wspomnijmy jeszcze o analityce. Automatyzacja marketingu przyda się i tutaj. Śledź skuteczność każdej kampanii i przechowuj istotne dane marketingowe w jednym miejscu. Dzięki tym danym wiesz, na jakich działaniach się skupić, żeby zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie klientów.

Podsumowanie: wykorzystaj marketing automation w swojej firmie FMCG.

Chociaż automatyzacja marketingu nie jest czymś, co wielu osobom kojarzy się z branżą FMCG, to prawda jest taka, że może to być Twoja tajna broń, która pomoże Ci:

  • sprzedawać więcej produktów,
  • personalizować komunikację z klientami,
  • automatyzować codzienne działania,
  • śledzić i analizować wyniki marketingowe.

Brzmi ciekawie, prawda? Jeśli też tak uważasz, zapraszamy Cię do zapoznania się naszą podstroną dla firm FMCG. To dla nas szczególnie ważny sektor rynku, dla którego oferujemy wersję Enterprise naszej platformy. Oznacza to również, że będziesz mógł skorzystać z pełnej customizacji naszej platformy, aby wszystko działało tak, jak tego oczekujesz. Oczywiście chętnie Ci w tym pomożemy, zwłaszcza na początku naszej współpracy.

Jaki powinien być Twój następny krok? Wejdź na podlinkowaną podstronę i wyślij nam brief lub formularz kontaktowy (oba formularze znajdziesz na końcu tej podstrony). Resztą zajmiemy się my!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.