Niestabilność rynku zmusza marketerów do częstszego analizowania strategii marketingowych

Według najnowszego badania IAB obecna niestabilna sytuacja gospodarcza na świecie powoduje, że marketerzy (dokładnie 2/3 z nich) częściej chcą analizować swoje wydatki na reklamę. Większość ankietowanych przez IAB specjalistów planuje robić to każdego miesiąca.

Nie oznacza to jednak, że wydatki na reklamę spadną; wręcz przeciwnie – IAB prognozuje wzrost wydatków o 5,9%. Marketerzy planują więcej inwestować przede wszystkim w reklamy CTV (+14,4%) oraz w SEM (+8,9%).

W 2023 roku specjaliści ds. marketingu chcą skupić się na trzech kluczowych celach:

  1. Pozyskiwaniu większej liczby klientów: 61% odpowiedzi
  2. Zwiększaniu wartości marki (43%)
  3. Poprawie efektywności stosowanych mediów (35%)

Jednocześnie ankietowani przez IAB specjaliści chcą skupić się na zwiększaniu skuteczności swoich kampanii. Trzy główne strategie w tej kwestii to:

  • Pomiar działań międzyplatformowych: 55% odpowiedzi
  • Publikowanie reklam u partnerów z wykorzystaniem first-party data: 53%
  • Pozyskiwanie first-party data: 52%

A jakie są Twoje plany na 2023 rok? Może to dobry moment, aby pomyśleć o automatyzacji marketingu? Jeśli tak, jesteśmy do Twojej dyspozycji!


Przeczytaj całe podsumowanie badania IAB (tylko po angielsku).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.