Firma PayPal niedawno opublikowała badanie e-Commerce Index, które daje lepszy wgląd w obecną sytuację w europejskim sektorze e-handlu. Jakie są najważniejsze wnioski płynące z tego badania?
PayPal przeprowadziło ankietę wśród 15 000 europejskich konsumentów i zapytało ich o zwyczaje i zachowania zakupowe. Z raportu wynika, że Europejczycy są sprawnymi i częstymi e-konsumentami. Aż 65% Europejczyków kupuje coś w sieci raz w tygodniu (lub częściej). Przeciętny europejski e-klient kupuje coś w sklepach internetowych prawie cztery razy w tygodniu. Najwięcej kupują Holendrzy i Grecy – większość badanych z tych państw robi e-zakupy przynajmniej cztery razy w tygodniu!
Jeśli chodzi o wydawanie pieniędzy w e-commerce, przodują dwa kraje – Szwecja i Wielka Brytania, z odpowiednio 486 i 420 euro wydawanymi miesięcznie na zakupy internetowe. Na koniec warto poruszyć kwestię zakupów w zagranicznych sklepach. Jak donosi PayPal, co trzeci zakup online ma miejsce u zagranicznego sprzedawcy. Najchętniej produkty od międzynarodowych sprzedawców kupują Irlandczycy (44% odpowiedzi), z kolei Francuzi – najmniej (tylko 20% Francuskich e-zakupowiczów jest skłonnych robić zakupy transgraniczne).
Przeczytaj cały raport za darmo (tylko po angielsku).
Odpowiedz