Nowoczesne rozwiązania w e-commerce

E-commerce dynamicznie się rozwija. Klienci szukają technologii i rozwiązań, które ułatwiają zapoznanie się z produktem jeszcze przed zakupem. Wszystko musi być szybkie i efektywne, stąd coraz więcej nowych metod płatności i dostawy. I wreszcie – do dyspozycji mamy rozwiązania ułatwiające i automatyzujące obsługę klienta. Całkiem tego sporo! W tym wpisie zebraliśmy siedem najciekawszych nowoczesnych rozwiązań, które możesz wdrożyć w swoim sklepie. Zaraz je poznasz.

W ciągu ostatnich kilku lat dużo się zmieniło w sposobie, w jaki kupujemy produkty w sieci. Technologia e-commerce stała się szybka, skuteczna i trafna. Wiele nowoczesnych rozwiązań jest dostępnych nawet dla średniej wielkości sklepów. Zobaczmy, jaki masz wybór.

Rozszerzona rzeczywistość (AR)

Klienci nie mogą dotknąć ani przetestować produktów sprzedawanych w sieci. Potrzebują zatem innego sposobu zapoznania się z towarem. AR przychodzi z pomocą. Dzięki tej usłudze klienci mogą zobaczyć, jak dany produkt będzie wyglądać w ich domu, na ich biurku, a nawet na nich samych. Coraz więcej sklepów inwestuje w AR. Zobacz na przykład rozwiązanie, które w swojej aplikacji wdrożyła IKEA:

Oczywiście AR wymaga pewnych nakładów finansowych; to nie jest coś co możesz po prostu skopiować do swojego sklepu, dlatego to rozwiązanie przeznaczone raczej dla większych firm.

Biometria

Ten trend zaczął się w świecie offline, ale powoli podbija także e-commerce. Pojawiają się rozwiązania online, które umożliwiają logowanie bez PINów, haseł i innych elementów zabezpieczających. Mogą one służyć do autoryzacji płatności i innych czynności online. Autentyfikacja użytkownika odbywa się przy pomocy charakterystycznych dla danej osoby cech – np. siatkówki oka lub odcisku palca. Jedną z firm oferujących autentyfikację biometryczną jest LoginID. Mają nawet odpowiednią wtyczkę dla stron działających na WordPressie.

Aplikacje mobilne

Jak donosi serwis ecommerceDB.com, 93% sklepów, które mają ponad 200 milionów klientów, posiada już taką aplikację (dane z 2021):

Źródło: https://ecommercedb.com/en/blogPost/3356/mobile-apps-are-most-common-among-big-stores

Ani trochę nie jest to zaskakujące. Aplikacje są bardzo użyteczne, zarówno dla sprzedawców, jak i ich klientów. Dzięki aplikacji mobilnej możesz zbudować długoterminową relację z klientami i masz dostęp do nowych, skutecznych metod komunikacji z nimi (np. notyfikacje push). Z kolei klienci mogą łatwo poznać całą ofertę sklepu, zamówić wybrane produkty, brać udział w programie lojalnościowym i odkrywać nowe produkty. Bez wątpienia liczba aplikacji mobilnych w e-commerce będzie tylko rosnąć. Można się spodziewać, że wkrótce nawet małe sklepy będą miały swoją „apkę”. 

Chatboty

Z początku wiele osób było niechętnych rozmawianiu z wirtualnym asystentem. Przecież lepiej porozmawiać z żywym człowiekiem, prawda? Dodatkowo chatboty nie były zbyt wyrafinowane. Ale wszystko się zmienia. Dzisiaj chatboty wykorzystują rozwiązania AI, co sprawia, że są bardziej przydatne. Uczą się z przeprowadzanych konwersacji i ulepszają w miarę upływu czasu.

Boty są bardzo pomocne, jeśli chodzi o automatyzację żmudnych i powtarzalnych czynności. Prosty przykład – pytania o status zamówienia. Tak, pewne sklepy dają dostęp do konta klienta, gdzie na bieżąco taka informacja jest aktualizowana, ale nie wszystkie sklepy to robią. Z pomocą chatbota można zautomatyzować odpowiedź na każde takie pytanie. To samo tyczy się innych kwestii, np. pytań dotyczących:

  • dostępności produktu,
  • polityki zwrotów,
  • czasu i formy dostawy,
  • szczegółów dotyczących produktów.

Przy pomocy chatbota Twoi pracownicy nie muszą odpowiadać na dziesiątki takich pytań dziennie i mogą się skupić na bardziej strategicznych zadaniach. Co więcej, nie musisz nawet budować bota od zera! Możesz wykorzystać jedną z gotowych platform, np. Tidio, Chatfuel, ManyChat, Sentione i wiele innych.

BNPL

Buy now, pay later, czyli kup teraz, zapłać później. To kolejne rozwiązanie, które zyskuje na popularności. W istocie to prosta usługa, która umożliwia płatności w ratach za produkty dostępne online, nawet zwykłe towary, takie jak ubrania i sprzęt domowy. 

Dzięki usługom takim jak Klarna, AfterPay a nawet PayPal klienci mogą być bardziej elastyczni, jeśli chodzi o ich budżet i zakupy. Aby pokazać, jak popularne staje się BNPL, wystarczy wspomnieć, że sama Klarna ma ponad 140 milionów użytkowników na całym świecie, jest dostępna w 45 krajach i działa z ponad 400 tysiącami sklepów. Nic dziwnego, że szacuje się, że BNPL będzie tylko rosnąć:

BNPL można bardzo łatwo wdrożyć do oferty. Tak naprawdę wystarczy wybrać dostawcę i się z nim skontaktować. Dostaniesz od firmy BNPL wszystkie potrzebne informacje. Nie są potrzebne też żadne duże inwestycje. Warto się na to zdecydować. Twoi klienci z pewnością docenią kolejny, elastyczny sposób robienia zakupów, szczególnie jeśli oferujesz drogie produkty.

Live stream commerce

W naszym niedawnym wpisie o wideo w e-commerce wspomnieliśmy, że ponad 50% uczestników wydarzeń transmitowanych na żywo (tzw. livestream) twierdzi, że dokonało zakupów w wyniku uczestnictwa w takim wydarzeniu. Livestream commerce staje się trendem przede wszystkim wykorzystywanym przez influencerów i twórców internetowych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystały z niego także „tradycyjne” sklepy internetowe. To po prostu kwestia kreatywności. Możesz zorganizować event dla klientów, w trakcie którego zaprezentujesz klientom nowy, ciekawy produkt i zachęcisz ich do zakupu (specjalna zniżka w trakcie wydarzenia może zdziałać cuda).

Zobacz ten wywiad (dostępny po angielsku), który opublikowała agencja Bloomberg Technology o tym, jak livestream commerce rozwija się w Chinach. Można się spodziewać, że ten trend wkrótce zawita również do Europy.

Marketing Automation

Tutaj zaczyna się nasza rola. Marketing automation odgrywa ogromną rolę w e-commerce i nie bez powodu. Każdy sklep procesuje tysiące zamówień i wysyła dziesiątki tysięcy maili każdego tygodnia. Oczywiste jest, że trzeba to wszystko zautomatyzować! Dzięki platformom takim jak nasza, nie musisz tworzyć własnego rozwiązania MA. 

iPresso ma szeroką ofertę dla sklepów internetowych. Z naszą pomocą możesz zautomatyzować:

  • komunikację e-mail, SMS, web push i na samej stronie,
  • tworzenie scenariuszy komunikacji,
  • prezentowanie personalizowanych rekomendacji produktowych,
  • stosowanie zaawansowanych metod sprzedażowych – upsellingu i cross-sellingu.

Zobacz, jak na przykład może wyglądać taki zautomatyzowany scenariusz komunikacyjny:

Zapraszamy Cię do wypróbowania iPresso. Zacznij darmowy okres próbny i przekonaj się, jak automatyzacja marketingu może ułatwić Ci życie i przyspieszyć Twoją pracę.

Zacznij tutaj!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.