Liderzy marketingu pozostają nastawieni optymistycznie

Platforma Linkedin przeprowadziła ankietę wśród ponad 1700 liderów marketingu B2B z całego świata i zapytała ich, jak oceniają swoje strategie marketingowe w obecnych trudnych warunkach gospodarczych. Chociaż, jak wynika z raportu, większość budżetów marketingowych ucierpiała z powodu trudnych warunków ekonomicznych, wielu marketerów (76%) z optymizmem patrzy w przyszłość.

Co ciekawe, marketerzy w Indiach są najbardziej optymistycznie nastawieni do swoich strategii marketingowych (94% odpowiedzi). Następne w kolejności są Arabia Saudyjska (92%) i Stany Zjednoczone (91%). Z drugiej strony tylko 56% marketerów B2B w Wielkiej Brytanii i 50% w Niemczech pozytywnie ocenia swoje przyszłe strategie marketingowe.

67% ankietowanych marketerów planuje utrzymać lub zwiększyć wydatki marketingowe w ciągu najbliższego pół roku. Najczęstsze cele, jakie wymieniają, to:

  1. Wsparcie sprzedaży długoterminowej (52% odpowiedzi)
  2. Budowanie świadomości marki (42%)
  3. Przyciąganie wartościowych kandydatów do pracy (38%)

Co warte uwagi, mierzenie efektywności kampanii i ROI (zwrot z inwestycji) działań marketingowych to największe wyzwanie dla ponad 20% ankietowanych specjalistów marketingu.

Przeczytaj więcej o tym badaniu LinkedIn tutaj (tylko po angielsku).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.