Platforma Linkedin przeprowadziła ankietę wśród ponad 1700 liderów marketingu B2B z całego świata i zapytała ich, jak oceniają swoje strategie marketingowe w obecnych trudnych warunkach gospodarczych. Chociaż, jak wynika z raportu, większość budżetów marketingowych ucierpiała z powodu trudnych warunków ekonomicznych, wielu marketerów (76%) z optymizmem patrzy w przyszłość.
Co ciekawe, marketerzy w Indiach są najbardziej optymistycznie nastawieni do swoich strategii marketingowych (94% odpowiedzi). Następne w kolejności są Arabia Saudyjska (92%) i Stany Zjednoczone (91%). Z drugiej strony tylko 56% marketerów B2B w Wielkiej Brytanii i 50% w Niemczech pozytywnie ocenia swoje przyszłe strategie marketingowe.
67% ankietowanych marketerów planuje utrzymać lub zwiększyć wydatki marketingowe w ciągu najbliższego pół roku. Najczęstsze cele, jakie wymieniają, to:
- Wsparcie sprzedaży długoterminowej (52% odpowiedzi)
- Budowanie świadomości marki (42%)
- Przyciąganie wartościowych kandydatów do pracy (38%)
Co warte uwagi, mierzenie efektywności kampanii i ROI (zwrot z inwestycji) działań marketingowych to największe wyzwanie dla ponad 20% ankietowanych specjalistów marketingu.
Przeczytaj więcej o tym badaniu LinkedIn tutaj (tylko po angielsku).
Odpowiedz