Mity na temat Marketing Automation

Chociaż automatyzacja marketingu jest chętnie stosowana już od jakiegoś czasu, to wciąż mamy do czynienia z pewnymi nieporozumieniami, jeśli chodzi o tę technologię i sposób jej działania. Na stronie MarketingProfs pojawiła się lista ośmiu najpopularniejszych mitów dotyczących MA. Przyjrzyjmy się niektórym z nich.

Pierwszym mitem, na który chcemy zwrócić uwagę, jest ten mówiący, że marketing automation zastępuje manualne procesy. To nie do końca prawda. Marketing automation usprawnia i automatyzuje powtarzalne czynności, ale nie może w pełni zastąpić manualnej pracy lub procesów, przynajmniej jeszcze nie na tym etapie. Drugim mitem jest to, że automatyzacja marketingu dotyczy tylko e-mail marketingu. Spójrz na naszą listę funkcjonalności, a przekonasz się, że MA ma zastosowanie w znacznie większej liczbie obszarów!

Trzecim mitem, o którym chcemy wspomnieć, jest to, że marketing automation jest przeznaczony tylko dla firm B2C. To zdecydowanie nieprawda; wiele firm B2B chętnie wykorzystuje marketing automation w swoich działaniach marketingowych i odnosi na tym polu duże sukcesy. Tak naprawdę wiele elementów lejka sprzedażowego można w pełni zautomatyzować nawet w B2B.

Czy chcesz odkryć pięć innych mitów? Wejdź na stronę MarketingProfs, aby dowiedzieć się więcej.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.