Dla firm B2B – zarówno dużych, jak i małych – generowanie leadów wciąż stanowi duży problem. Leadfeeder to firma, która przeprowadziła badanie wśród brytyjskich i amerykańskich specjalistów marketingu i sprzedaży. Wyniki są niepokojące – aż 82% firm B2B nadal uważa generowanie leadów za wyzwanie. A fakt, że proces sprzedaży trwa w B2B często dłużej niż miesiąc, wcale nie ułatwia sprawy.
Badane firmy są zazwyczaj świadome tego problemu i starają się coś z tym zrobić. Dlatego 65% firm B2B chce inwestować więcej w dane o zamiarach nabywców, aby móc w ten sposób sprostać wyzwaniom związanym z generowaniem leadów. Z drugiej strony, już dzisiaj 76% badanych firm wykorzystuje dane o zamiarach kupujących do ulepszania swoich strategii marketingowo-sprzedażowych. Jakich korzyści firmy spodziewają się po tych danych? Respondenci wymieniają trzy kluczowe rezultaty:
- Wyższy współczynnik konwersji (47% odpowiedzi)
- Droższe transakcje (43%)
- Większa liczba transakcji (38%)
Wspomniane badanie doskonale pokazuje, że choć generowanie leadów jest korzystne dla firm B2B, to jednak jest jeszcze wiele do zrobienia w tej kwestii.
Odpowiedz