Contentsquare przeprowadziło badania jak w zeszłym roku rozkładał się traffic między użytkowników desktopowych a mobilnych.
Badania wykazały, że:
– 58% ruchu wygenerowały urządzenia mobilne
– jest to 9% spadek w stosunku do wcześniejszego roku
– najwięcej ruchu mobilnego (76%) przypadało na strony z dobrami luksusowymi
– 74% dotyczyło branży Beauty
– 73% farmaceutyki
– B2B było liderem w zestawieniu desktopowym – 78%
– 60% finanse
– 53% elektronika
Co bardzo istotne, badania zwróciły uwagę, że ruch desktopowy w przypadku sfinalizowanych zamówień był o 91% wyższy niż podczas poszukiwań mobilnych.
Są to istotne dane, które pokazują, że mimo coraz dłuższego czasu spędzonego na byciu przyklejonym do smartphona, to desktop w dużej mierze zyskuje przewagę, gdy rzeczywiście chce się coś kupić. Raport pokazuje ciekawą perspektywę, do której firmy raczej szybciej niż później powinny się odnieść — czy aplikacje rzeczywiście naganiają firmie nowych odbiorców, czy raczej powinny służyć jako narzędzie do „wynagradzania” lojalności?
Odpowiedz