Użytkownicy Apple w czasie zbliżającej się jesieni „doświadczą” kolejnego updatu, może go nawet nie zauważą, jednak marketerzy z pewnością go odczują. E-mail marketing to podstawa w komunikacji z odbiorcami praktycznie dla każdej firmy. Wiedząc kto, kiedy i z jakiego segmentu otworzył wiadomość, można lepiej dopracować przyszłe strategie i dookreślić potrzeby odbiorców względem wysyłanego contentu.
Apple stawia na zmianę zachowań marketerów w podejściu do swoich odbiorców i możliwości monetyzacji związanych z wiadomościami mailowymi. Użytkownicy systemów Apple będą mogli się wydajnie i rzeczywiście ukryć dzięki funkcji „Private Relay” i lepiej kontrolować gdzie, kiedy i dlaczego trafiają ich dane.
Update może sprawić, że duża część promocyjnych maili może fakt do użytkownika dotrzeć, ale wysyłający nie będzie zbierał potrzebnych danych, które pomogłyby zweryfikować jego pomysły i zasadność prowadzonej w takiej, a nie innej formie kampanii.
Podsumowując Apple w swoim updacie:
- będzie hamować możliwość podglądu przez reklamodawców i wydawców czy odbiorca otworzył mail
- zmusza reklamodawców i wydawców do docierania do odbiorców z innego kierunku (outside the box) oraz znalezienia nowych sposobów na monetyzację kampanii mailowych
- użytkownicy mogą już w niedalekiej przyszłości zacząć otrzymywać wiadomości przez inny kanał komunikacji marketingowej np. krótkie wiadomości SMS
- upadate ma na celu zapewnienie użytkownikom większe bezpieczeństwo i kontrolę nad tym gdzie i do kogo dane są wysyłane
- najnowsza zbliżająca się aktualizacja stawia ważne pytanie „czy e-mail dalej będzie podstawowym kanałem w komunikacji z odbiorcami?”
Więcej informacji na ten temat znajdziecie TUTAJ
Odpowiedz