Blog iPresso Marketing Automation

Feedy produktowe – specjalnie wyselekcjonowana wartość

Feedy produktowe to listy konkretnych opcji z oferty firmy, które selekcjonuje się np. do promocji, do wyprzedaży, rekomenduje nabywcom, pokazuje jako nowość itp. Feedy w działaniach związanych z branżą e-commerce mają spore znaczenie.

Każda taka lista może być osobno użyta do zaspokojenia potrzeb różnych grup odbiorców w różnym czasie, przy różnych warunkach. Wydaje się to skomplikowane, biorąc pod uwagę ilość potencjalnych zmiennych – ale takie nie jest 🙂 W tym artykule skupimy się na możliwościach feedów produktowych jako narzędzia, które dopełnione przez Feed Managera oraz inne funkcje systemu iPresso jest w stanie zwiększyć konwersje, sprzedaż oraz efektywność kampanii promocyjnych.

Automatyzacja z feedami

iPresso jako system do automatyzacji procesów marketingowych pozwala na prowadzenie wielopoziomowej komunikacji z odbiorcami za pośrednictwem różnych kanałów. Wśród opcji jakie dostarcza system znajdują się scenariusze, które można projektować w zależności od wyników śledzonych metryk, preferencji odbiorców, warunków pogodowych oraz wielu innych zmiennych, które mogą przełożyć się na sprzedaż. W tych scenariuszach wyzwalane są przygotowane wcześniej spersonalizowane komunikaty. Personalizacja jest tutaj rozumiana szeroko.

Wokół MA (Marketing Automation) w dalszym ciągu funkcjonuje wiele mitów i niejasności. Automatyzacja i personalizacja to nie tylko ustawienie wiadomości e-mail, by wysłała się o konkretnej godzinie, w danym dniu, a jej treść rozpoczynała się od „Hej/Witaj [Imię odbiorcy]”. Personalizacja, jaką dostarcza iPresso, pozwala na podstawie dużej ilości różnych zbieranych danych poznać lepiej odbiorcę (między innymi przez działania, które wykonuje na stronie, dzięki kodowi monitorującemu), zrozumieć jego potrzeby, przewidywać je i ustalać lepiej dopasowane strategie działania.

Dla każdego co innego

Prowadząc np. sklep oferujący zdrową żywność, artykuły sportowe, promujący wartościowe treści w postaci artykułów specjalistycznych, książek, poradników itp., posiada się sporą ilość asortymentu, który musi być „rozłożony” między kupujących/przeglądających. Nie wszyscy szukają tego samego. Jednych zainteresują bardziej buty, innych różnego rodzaju odżywki, jeszcze innych książki lub zestawy treningowe. Na podstawie ich wyborów, tego co przeglądali, ile czasu spędzali na stronach itp. można wyselekcjonować produkty do feeda, który następnie będzie promowany wśród odpowiedniego segmentu kontaktów z bazy. Segmentując bazę, konkretyzuje się grupy, które najlepiej skorzystają na danym feedzie i za pomocą feed managera przechodzi się do ustawiania jego dalszej drogi w komunikatach.

Dla każdego segmentu można przygotować inny feed, inny scenariusz, inne komunikaty. Dzięki temu odbiorcy np. zapisani do newslettera nie dostaną tego samego komunikatu o zbliżającej się promocji, która nie będzie wpisywała się w ich aktualne potrzeby. Posługiwanie się spersonalizowanymi feedami, unikalnymi ścieżkami zakupu, feed managerem oraz innymi funkcjami wchodzącymi w skład iPresso pozwala między innymi na:

  • wykorzystanie tych samych danych z feedów z jednego miejsca w wielu kanałach komunikacji, co pozwala na utrzymanie spójności w katalogu produktów – każdy kanał będzie posiadał te same informacje;
  • tworzenie spersonalizowanego contentu, dopasowanego do unikalnych potrzeb zarówno odbiorców jak i firmy;
  • opracowanie nowego systemu rekomendacji i poleceń w celu zwiększania lojalności i dostarczania produktów/ usług/ treści rzeczywiście potrzebnych i oczekiwanych.

To tylko wierzchołek góry opcji, które firmy z branży e-commerce i nie tylko mogą wykorzystać dla zmaksymalizowania efektów swoich promocji.

Zapraszamy do zapoznania się z innymi artykułami o:

Product Feed

Feed Managerze (razem z konfiguracją)

Połączeniu niektórych funkcji iPresso


Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz