Automatyzacja może przybierać różne formy pomagając zarówno w zaoszczędzaniu czasu, jak i pieniędzy – również dla odbiorców. Sztuczna inteligencja powoli coraz bardziej zaczyna wchodzić w sferę digital marketingu, jednak tam się nie zatrzymuje. AI to idealny partner i dopełnienie dla systemów automatyzujących.
Obecnie startup Wastless prowadzi testy z użyciem technologii AI w celu automatycznego zmniejszania cen żywności w marketach, która zbliża się do swojego terminu ważności. Ma to pomóc w niemarnowaniu jedzenia oraz umożliwić konsumentom robiącym często zakupy oszczędzenie pieniędzy.
Co znamienne, testy przeprowadzane będą w Polsce w sieci sklepów Makro. Jak sami twórcy z Wastless przyznają, technologia AI nie jest jeszcze doskonała, jednak z biegiem czasu liczą na wysoki procent automatycznie dostosowanych cen. Tego rodzaju system bardzo ułatwi sklepom (nie tylko wielkopowierzchniowym) m.in. proces domawiania towaru, przeprowadzania promocji oraz „czyszczenia magazynów”. AI w przyszłości może stać się podstawą dla wielu funkcji automatyzujących codzienne procesy marketingowe. Wastless wyszedł z ciekawą inicjatywą, która może już niedługo okazać się obowiązującym standardem.
Odpowiedz