Blog iPresso Marketing Automation
kanaly komunikacji social media, social media digital marketing, user experience i customer experience w social media

Social media rok po Covid

Obecny miesiąc to dla wielu firm czas refleksji oraz dogłębnych analiz. Od wybuchu pandemii minął już niewiele ponad rok.  W tym czasie praktycznie każda branża w jakiś sposób odczuła zmiany, które praktycznie z dnia na dzień wpłynęły na zachowania ich odbiorców. Komunikacja z odbiorcami stała się dla branż większym wyzwaniem. Wraz z przeniesieniem się praktycznie wszystkich interakcji do sieci, niektóre kanały komunikacji zyskały ponownie na popularności, a inne wyraźniej zaznaczyły swoją istotność.

Kanały social media są tego doskonałym przykładem. Opublikowany przez Socialbakers raport „State of Social Media Marketing A Year After Covid” wskazuje, że w wielu regionach na świecie reklamy adresowane do odbiorców za pomocą social media odznaczały się znacznie większym zainteresowaniem. Autorzy podają kilka powodów. Pierwszym może być znaczny wzrost inwestycji firm w rozwój digital marketingu. Drugim wzrost samego zainteresowania oraz interakcji odbiorców z reklamami – z prostego względu spędzania większej ilości czasu przy komputerze i dokładniejszego czytania docierających komunikatów.

Social media w dobie pandemii dla wielu firm szybko mogą awansować na poziom głównego kanału komunikacji. Raport Socialbakers można pobrać TUTAJ, jest to ciekawa lektura do inspiracji, którą można szybko przekuć w konkretne działania.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz