NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
5 July 2025
Audio News

Start-up w Polsce, a pandemia

  • 18 lutego, 2021
  • 2 min read
[addtoany]
Start-up w Polsce, a pandemia

Pandemia wymusiła zatrzymanie lub ograniczenie działań wielu firm z najróżniejszych branż. Będąc bombardowanym informacjami o znanych firmach lub śledząc informacje docierające z rynku lokalnego często zapomina się o przedsiębiorstwach, które powstały stosunkowo niedawno. Nowym start-upom przyszło zmierzyć się już na samym początku z nieciekawą sytuacją rynkową, która niejednokrotnie zmuszała przedsiębiorców do zmian swoich strategii, planów, a nawet profili o 180 stopni, by mogli utrzymać się na powierzchni.

Jak start-upy z tego wyszły? Lepiej niż zakładano. Według raportu Startup Poland z listopada 2020 roku pandemia wpłynęła na około 40% wszystkich start-upów, z czego 14% odczuło nowe realia wyjątkowo źle. Jednak wiele start-upów potraktowało pandemię jako szansę na pozyskanie nowych odbiorców i większe generowanie przychodów. Konieczność przebudowy kanałów dystrybucji informacji oraz fakt, że bezpośredni kontakt z odbiorcą stał się praktycznie niemożliwy wymogło zmiany w modelu biznesowym. Dla sporej ilości start-upów nowa strategia postępowania zaowocowała zdobyciem nowych klientów oraz wzrostem sprzedaży.

W trakcie pierwszej fali wielu dotychczasowych klientów odwróciło się od start-upów, ponieważ przestały one spełniać ich potrzeby, a ich produkty i usługi stały się mało priorytetowe. Dało to szansę przedsiębiorcom do przemyślenia swoich działań oraz profili firm i opracowanie nowych strategii, Customer Journey, a niejednokrotnie zaangażowanie się na polach wykraczających za ich docelową branżę.

Znamiennym jest, że krajowe star-upy nie kwalifikowały się na wsparcie z tarcz pomocowych. Ich historie są ciekawym case study, jak dopasowywać swoje działania marketingowe w trudnych czasach, kiedy firma rzeczywiście stoi pod ścianą.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *