Blog iPresso Marketing Automation
multiscreening, wiele kanalow komunikacji, komunikacja wielokanalowa, raport IAB, IAB polska

Raport IAB – Uzupełnienie telewizji przez WWW – ponad 90% przegląda video w sieci

Raport IAB pokazuje, że działania mające na celu zintegrowanie przekazu mają w dalszym ciągu bardzo duży potencjał. Prowadzenie konsumenta przez kolejne etapy procesu zakupowego sprowadza się do zainteresowania go oraz udzielenia mu informacji w różnej formie i przez różne nośniki. Według badań przeprowadzonych na polskich internautach tradycyjna telewizja – czyli ta odbierana przez domowy odbiornik, jest coraz mniej popularna. Jednak nie jest ona bezużyteczna – wszystko zależy od grupy klientów do jakich kieruje się komunikat.

Wielu odbiorców uzupełnia informacje łącząc WWW z TV. Marketerzy mają w efekcie szerokie pole do manewru, żeby zainteresować oraz doinformować odbiorców z różnych grup. Pandemia pogłębiła głód wiedzy i informacji w odbiorcach. Lockdowny, obostrzenia oraz często konieczność wykonywania pracy z domu sprawiły, że procesy cyfryzacji znacznie przyspieszyły, o czym świadczy fakt, że ponad 90%  ankietowanych wskazało oglądanie treści wideo, jako jedną ze swoich głównych aktywności w sieci.

Krótkie treści video nabierają w rezultacie na znaczeniu. Komunikat, który jest spakowany, konkretny i łatwoprzyswajalny, szybko toruje sobie drogę do świadomości konsumenta i jest coraz bardziej pożądany. Dla wielu firm oznacza to konieczność poszerzenia swoich strategii i pełniejsze wykorzystanie możliwości jakie dają inne kanały komunikacji marketingowej.

Cały raport można znaleźć tutaj.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz