NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
5 July 2025
Artykuły News

6 na 10 Polaków korzysta z programów lojalnościowych

  • 5 września, 2019
  • 2 min read
[addtoany]
6 na 10 Polaków korzysta z programów lojalnościowych

59% mieszkańców Polski uczestniczy przynajmniej w jednym programie lojalnościowym – wynika z Monitora Programów Lojalnościowych opracowanego przez ARC Rynek i Opinia. Coraz większa liczba osób wyraża opinię, że przynoszą one korzyści nie tylko firmom, ale również klientom.

Do największych korzyści, jakie można uzyskać dzięki uczestnictwu w programie, ankietowani zaliczają możliwość uzyskania rabatów lub zniżek na zakup produktów czy usług. Coraz więcej osób wyraża też zainteresowanie możliwości wsparcia w ramach programu lojalnościowego określonych celów charytatywnych (wzrost z 4% do 10%).

Autorzy badania zauważają też, że uczestnicy przejawiają coraz większą aktywność w programach lojalnościowych. 4 na 10 z nich to klienci bardzo aktywni – tacy, którzy są na bieżąco, jeżeli chodzi o status w programie, starający się zawsze korzystać z aktualnych zniżek czy nagród. Największą grupę nadal stanowią uczestnicy aktywni (od czasu do czasu sprawdzają swój status, okazują kartę programu, gdy przypomni im o tym sprzedawca).

Według danych ARC Rynek i Opinia, o 12 p.p. wzrósł odsetek konsumentów korzystających z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych (z 60% w 2018 r. do 72%). Aplikacje te są najpopularniejsze wśród osób poniżej 35. roku życia.

Obecnie 45% respondentów wyraża opinię, że programy lojalnościowe są równie korzystne dla firm co dla klientów (w 2019 r. wskaźnik ten wynosił 37%). Zmniejsza się natomiast odsetek osób uważających, że rozwiązanie to przynosi więcej korzyści firmom niż uczestnikom (obecnie 38%, rok temu – 46%). 17% respondentów (tak samo, jak rok temu) twierdzi, że większe korzyści z takich programów płyną dla klientów.

2 Comments

  • Również korzystam z tego typu programów i uważam, że przynoszą one duże korzyści zarówno jednej i drugiej stronie. Konsumentom dodatkowe produkty, a sprzedającym lojalnych Klientów. Bardzo dobre programy lojalnościowe wdrożyła Biedronka oraz stacja Orlen, z których korzysta wielu Polaków.

  • Programy lojalnościowe przynoszą korzyść nie tylko klientom, ale też i firmom, które decydują się je wdrożyć do swojej oferty. Klienci są bardziej zmotywowani do skorzystania z oferty i dzięki takim programom bardziej przywiązują się do firmy. To zysk obopólny.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *