Strona główna » Najważniejsze priorytety polskich marketerów

Najważniejsze priorytety polskich marketerów

Najważniejsze priorytety polskich marketerów

Kształtowanie wizerunku i tworzenie strategii (77%), komunikacja w mediach cyfrowych (73%) oraz działania w mediach społecznościowych (54%) – to najważniejsze zadania osób odpowiedzialnych w firmach za marketing. 

Pozycjonowanie marki i strategia najważniejsze

Budowanie wizerunku marki i tworzenie strategii jest dla polskich szefów marketingu priorytetem. Wskazało tak niemal 8 na 10 ankietowanych.

W dalszej kolejności wskazywano na produkcję materiałów komunikacyjnych i reklamowych (61%) oraz komunikację w mediach tradycyjnych (54%) – wynika z badania CMO Survey 2019 opracowanego przez Deloitte Polska. W ankiecie wzięło udział 339 ekspertów marketingu pracujących w Polsce.

Mniej niż połowa respondentów uznała natomiast za istotny element swojej pracy analitykę marketingową (49%), a tylko jeden na trzech (34%) wskazał na badania marketingowe.

Rola analityki będzie rosnąć

Jak zwracają uwagę autorzy raportu, zaskakujący może być fakt, że przy tak wysokim priorytecie pozycjonowania i strategii, badania rynku (konieczne dla monitorowania wizerunku wśród klientów) i analityka marketingowa (niezbędna dla zrozumienia efektów prowadzonych działań i ich przełożenia na zwrot z inwestycji), plasują się znacznie niżej:

W konsekwencji 60% respondentów nie jest w stanie właściwie ocenić, jak wydatki marketingowe wpływają na rozwój działalności firmy.

Analityka marketingowa zyskuje jednak coraz większe znaczenie wśród szefów marketingu.

Biorący udział w badaniu liderzy ds. marketingu spodziewają się, że w ciągu najbliższego roku zarządy ich firm przychylniejszym okiem spojrzą na wydatki w zakresie badania rynku oraz poszerzania wiedzy marketingowej – co trzeci ankietowany spodziewa się zwiększenia przyznanego mu budżetu.

Automatyzacja pracy marketingu

Respondentów zapytano także o obszary, które podlegają automatyzacji w ich firmach, a także o te, które chcieliby automatyzować w przyszłości.

Co drugi ankietowany (49%) wskazał, że obecnie automatyzacji podlega w jego firmie monitorowanie wizerunku marki, 46% – optymalizacja stron internetowych, a 34% – zarządzanie komunikacją w social mediach. 29% marketerów automatyzuje profilowanie konsumentów/przypisywanie klientów do zdefiniowanych segmentów.

Zapytani o obszary, które zamierzają automatyzować w przyszłości marketerzy wskazywali najczęściej na analizę rynku (44%) oraz optymalizację stron internetowych (32%).


Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.