Znaczenie treści graficznych i materiałów wideo w komunikacji z internautami staje się dla wielu firm coraz bardziej oczywiste. Posługiwanie się filmami, zdjęciami czy grafikami, np. na firmowych profilach w mediach społecznościowych, jest już standardowym elementem strategii marketingowej dla większości organizacji.
Jakie są najpopularniejsze rodzaje materiałów graficznych stosowanych przez firmy? Które z nich przynoszą najlepsze rezultaty? Jakie są oczekiwania odbiorców takich treści? Odpowiedzi na takie pytania szukała w swoim raporcie firma Venngage, która przeprowadziła ankietę na temat visual content marketingu wśród 500 marketerów.
500 marketerów zapytano o sprawy związane z ich dotychczasową strategią związaną z treściami wizualnymi oraz o ich plany na rok bieżący.
1. Ponad połowa ankietowanych (56%) stwierdziła, że elementy wizualne są niemal zawsze wykorzystywane w publikowanych przez nich treściach. W 2017 r., 45% respondentów deklarowało, że 91%-100% ich contentu zawiera takie elementy. Niemal 9 na 10 marketerów deklaruje, że ponad połowa ich artykułów zawierała treści wizualne.
2. Najpopularniejszym rodzajem treści wizualnych były fotografie stockowe (40%). W dalszej kolejności wskazywano na oryginalne grafiki, np. infografiki (37%), wykresy i wizualizacje danych (12%), materiały wideo i prezentacje (7%), gify i memy (4%).
3. Najskuteczniejszymi i najbardziej angażującymi treściami okazały się oryginalne treści graficzne (40%), materiały wideo i prezentacje (23%) oraz wykresy i wizualizacje danych (20%). Na dalszych miejscach znalazły się zdjęcia stockowe (12%) oraz gify i memy (5%).
4. 37% respondentów deklaruje, że tworzenie treści wizualnych zajmuje im 2-5 godzin tygodniowo, a kolejne 35% – że mniej niż 2 godziny na tydzień.
5. Niemal połowa ankietowanych (49%) przy tworzeniu takich materiałów korzysta z narzędzi dostępnych online lub oprogramowania do tworzenia grafiki.
6. Największą trudnością w kreacji elementów wizualnych jest regularne tworzenie angażującego contentu (35%).
7. Czterech na dziesięciu (42%) marketerów twierdzi, że na kreacje wizualne przeznaczają mniej niż 10% swojego budżetu. Kolejne 24% wykorzystuje na ten cel 11-20% swoich środków.
8. W 2019 r. 32% ankietowanych zamierza przeznaczać na ten cel ponad 30% swojego budżetu (w 2018 r. deklarowało tak 17% respondentów).
9. Regularne dostarczanie angażujących treści wizualnych jest uznawane za trudne zadanie przez 47% respondentów. Średni poziom trudności przyznaje takim działaniom co trzeci ankietowany (32%), podczas gdy dla 21% są one proste.
10. Gdyby ankietowani mogli zautomatyzować jeden z kroków tworzenia treści wizualnych, 42% z nich wybrałaby automatyczne tworzenie wielu wariacji contentu opartych na swoim pierwotnym projekcie. 29% postawiłoby na opcję automatycznego dopasowywania rozmiaru swoich treści do wymogów różnych platform społecznościowych.
11. 60% respondentów uznaje treści wizualne za niezwykle istotną lub absolutnie konieczną część swojej strategii marketingowej, a kolejne 21% twierdzi, że są one dosyć ważne.
12. Dla 88% ankietowanych marketerów elementem strategii marketingowej jest prowadzenie bloga.
13. Wśród tych którzy prowadzą bloga, 86% deklaruje, że ponad 81% publikowanych na nim treści zawiera przynajmniej jeden element wizualny.
14. 46% respondentów przewiduje, że w latach 2019-2020 ponad 81% firm będzie w znacznym stopniu wykorzystywać elementy wizualne w swojej strategii.
Odpowiedz