blog iPresso Marketing Automation

E-zakupy coraz bardziej mobilne

Już dwie na trzy wizyty w sklepach internetowych wykonywane są za pośrednictwem smartfona lub tabletu – wynika z danych platformy Shoper. Odwrotne proporcje charakteryzują natomiast samo dokonywanie zakupów – w tym przypadku komputery utrzymują przewagę nad urządzeniami mobilnymi. Udział zakupów dokonywanych na smartfonach wciąż jednak rośnie.

Przeglądanie oferty sklepów internetowych coraz częściej odbywa się na urządzeniach mobilnych.

Jak wynika z danych Shopera, w styczniu i lutym bieżącego roku 60% wizyt w sklepach internetowych odbywało się za pośrednictwem smartfonów, 37% wejść odnotowano z komputerów, a pozostałe 3% z tabletów. Oznacza to wzrost udziału smartfonów o 10 punktów procentowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2018.

Odwrotną sytuację zaobserwowano jednak gdy wzięto pod uwagę te wizyty w sklepach internetowych, które kończyły się sprzedażą. Pod tym względem wciąż przodują komputery (58%), za którymi znalazły się smartfony (39%) i tablety (3%).

Widać tu więc wyraźnie tendencję do przeglądania oferty sklepów na smartfonach (które można mieć zawsze przy sobie) i przerzucania się na komputery, w celu ostatecznego dokonania zakupu (co może być dla wielu użytkowników wygodniejsze, np. ze względu na konieczność wpisania danych dostawy).

Szczególnie mobilną kategorią produktów okazuje się przy tym odzież. W dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku, aż 71% wizyt w sklepach z ubraniami odbywało się na smartfonach. Urządzenia te dominowały również gdy wzięto pod uwagę te wizyty zakończone zakupem (58% udziału).

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz