Strona główna » Social media najważniejszym źródłem wiedzy dla polskich internautów

Social media najważniejszym źródłem wiedzy dla polskich internautów

Social media najważniejszym źródłem wiedzy dla polskich internautów

Media społecznościowe są głównym źródłem informacji dla Polaków w wieku 15-64 lat. Każdego dnia korzysta z nich 72% osób należących do tej grupy – wynika z raportu Cyfrowi Polacy – przyspieszenie e-rewolucji opracowanego przez McKinsey & Company.

Cyfrowymi Polakami nazywane są w raporcie osoby w wieku 15-64 lat, które korzystają na co dzień z Internetu w domu lub w pracy. Wśród tych osób social media dominują nad innymi źródłami informacji, takimi jak radio (53%), portale internetowe (47%) czy programy informacyjne TV (44%). Do najczęściej używanych przez cyfrowych Polaków urządzeń należą komputery stacjonarne lub laptopy (96%) oraz smartfony (94%), które odnotowały największy wzrost w stosunku do badania z roku 2016.

Jak wynika z badania McKinsey & Company, cyfrowy Polak lub Polka są podłączeni do sieci, za pomocą różnych urządzeń, średnio 11 godzin dziennie, czyli aż o 5 godzin dłużej niż w 2016 r. Należy przy tym zaznaczyć, że liczba ta została obliczona jako suma czasu spędzonego online na różnych urządzeniach (osobno liczono czas spędzony np. podczas jednoczesnego słuchania muzyki online i korzystania z komunikatorów).

Trend coraz częstszego spędzania czasu online przekłada się na rosnącą wartość rynku e-commerce, która w Polsce systematycznie rośnie o 14% rocznie – do 38,4 mld zł w 2017 r.

Raport odnotowuje też rosnącą popularność:

  • Komunikacji online

78% komunikacji prowadzonej z wykorzystaniem urządzeń odbywa się online (wzrost o 5 pkt procentowych). Wśród komunikacji internetowej dominują media społecznościowe (53%), które plasują się przed komunikatorami, czatami, wideorozmowami (33%) oraz komunikacją e-mail (14%). 22% komunikacji prowadzone jest online. W tej sferze 61% stanowią rozmowy przez komórkę, a 39% – SMS-y.

  • Social mediów

Dla 72% cyfrowych Polek i Polaków media społecznościowe stanowią najważniejsze źródło codziennych informacji. Social media wyprzedziły tu radio, portale internetowe, główne programy informacyjne, kanały newsowe, blogi i strony www, prasę codzienną.

  • Aplikacji mobilnych

Polacy doścignęli inne kraje pod względem rozpowszechnienia smartfonów, a co za tym idzie – rośnie też popularność aplikacji mobilnych, które wciąż jednak nie cieszą się aż taką popularnością jak np. w krajach zachodniej Europy. Cyfrowy Polak korzysta średnio z 14 takich aplikacji. a obywatele Niemiec, Wielkiej Brytanii czy USA z 30.

  • Platform VOD

W ciągu ostatnich 2 lat podwoił się odsetek cyfrowych Polaków, którzy korzystają z odpłatnych serwisów VOD, wskaźnik ten osiągnął wartość 17%. Rosnącemu wzrostowi zainteresowania tymi serwisami towarzyszą coraz większe wymagania wobec nich.

  • Prostych usług finansowych

30% cyfrowych Polaków korzysta z podstawowych usług finansowych w Internecie. Do najpopularniejszych produktów finansowych należą konta oszczędnościowe, lokaty oraz karty kredytowe i debetowe.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.