Twórcy treści marketingowych przykładają coraz większą wagę do potrzeb informacyjnych swoich odbiorców. 90% spośród najskuteczniejszych content marketerów B2B z działających w Ameryce Północnej przedkłada oczekiwania swoich odbiorców ponad walory sprzedażowe tworzonych treści (wśród najmniej skutecznych wskaźnik ten wynosi 56%) – wynika z raportu B2B Content Marketing 2019: Benchmarks, Budgets and Trends – North America opracowanego przez Content Marketing Institute.
W raporcie uwzględniono wypowiedzi 771 marketerów B2B pracujących w krajach Ameryki Północnej.
Jak wynika z badania, większość marketerów jest zadowolona ze skutków swoich działań w zakresie contentu. 78% uważa, że odnosi na tym polu niezwykłe, duże lub umiarkowane sukcesy, podczas gdy tylko 2% przyznaje, że ich wysiłki nie przynoszą efektów.
Ponad połowa ankietowanych content marketerów B2B (56%) w ciągu ostatnich 12 miesięcy podniosła wydatki na tworzenie treści marketingowych. Najczęściej zwiększano nakłady na treści audiowizualne (np. wideo, webinary) oraz tekstowe (np. artykuły, blogi, ebooki). 87% korzysta w komunikacji z odbiorcami z wysyłek e-mailowych, a 77% tworzy i dostarcza konsumentom treści edukacyjne.
Wśród kanałów wykorzystywanych przez content marketerów istotne znaczenia mają wciąż media społecznościowe. Jedynie 5% ankietowanych zmniejszyło w ciągu ostatniego roku wykorzystanie social mediów dla celów content marketingowych, podczas gdy aż 61% badanych zwiększyło poziom zaangażowanie w tym obszarze.
78% badanych twierdzi, że ich firmy posiadają strategię content marketingową, jednak tylko w 39% przypadków jest to strategia udokumentowana. Jak wynika z analiz, istnieje bezpośredni związek pomiędzy posiadaniem przez firmę takiej strategii a efektami prowadzonych działań. Do jej największych zalet respondenci zaliczają integrację zespołu wokół wspólnych celów oraz większą łatwość w ustaleniu rodzajów treści, na których warto się skupić. Wśród najskuteczniejszych twórców contentu 65% deklaruje posiadanie udokumentowanej strategii content marketingowej.
96% content marketerów odnoszących największe sukcesy uważa, że ich firmom udało się zbudować zaufanie w relacjach z odbiorcami. Do największych wyzwań związanych z tworzeniem contentu zaliczono natomiast zmiany w algorytmach wyszukiwarek/SEO (61%) oraz w algorytmach mediów społecznościowych (45%).
Odpowiedz