Lejki są nowym rodzajem raportów w iPresso, który pozwala na śledzenie przepływu potencjalnych klientów pomiędzy kolejnymi etapami kampanii marketingowej. Taka forma prezentacji danych umożliwia marketerom szybkie zapoznanie się z wynikami poszczególnych etapów danego procesu komunikacji z kontaktami. Etapami takimi mogą być, np. wypełnienie formularza marketingowego, otwarcie otrzymanego e-maila, pobranie oferty ze strony internetowej i finalizacja zakupu.
Rozwiązanie to daje marketingowcom możliwość sprawnego zapoznania się z zachodzącymi każdego dnia zmianami w konwersji leadów pomiędzy poszczególnymi etapami.
Poszczególne elementy lejka tworzone są na zasadzie segmentacji kontaktów – osoby spełniające wyznaczone przez marketera kryteria klasyfikowane są jako będące na określonym poziomie lejka. Rozwiązanie to jest dzięki temu niezwykle elastyczne i może zostać wykorzystane we wszelkiego rodzaju przepływach klientów pomiędzy segmentami.
Przykładem zastosowania tego rozwiązania może być proces rejestracji na stronie sprzedawcy w celu skorzystania z promocji dzięki wprowadzeniu kodu z opakowania określonego produktu.
Pierwszym etap może tu być wejście na określoną stronę www, a kolejnymi krokami: zarejestrowanie się poprzez podanie swoich danych, kliknięcie w link wysyłany za pomocą e-maila oraz wprowadzenie kodu na stronie.
Zastosowanie w tej sytuacji lejka, pozwoli marketerom na szybkie zorientowanie się w zmianach zachodzących dzień po dniu w odniesieniu do popularności tej konkretnej promocji. Informacje takie mogą z kolei przełożyć się na usprawnienie i zoptymalizowanie prowadzonych działań, np. poprzez identyfikację tych etapów, na których następuje spowolnienie procesu.
Odpowiedz