W bieżącym roku już niemal 1/4 (24%) czasu poświęcanego na konsumpcję mediów, spędzona zostanie na urządzeniach mobilnych – wynika z raportu Media Consumption Forecasts 2018 opublikowanego przez agencję Zenith.
Poziom wykorzystania urządzeń mobilnych wzrasta z każdym rokiem. W 2011 roku udział tego kanału w globalnej konsumpcji mediów wynosił jedynie 5%. W roku 2020 wskaźnik ten zwiększy się aż do 28%.
W Polsce udział kanału mobilnego również rośnie, jednak ze zdecydowanie mniejszą dynamiką. W bieżącym roku wyniesie on 5%, a w 2020 r. wzrośnie do 6%.
Wzrost popularności mobilnego internetu wiąże się z ograniczeniem konsumpcji wielu innych mediów. W skali światowej największe straty między rokiem 2011 a 2018 odnotowały tradycyjne wydania dzienników i magazynów – ilość czasu poświęcanego na czytanie ich drukowanych wydań zmalała o odpowiednio 45% i 56%. Zmalał również czas przeznaczany na konsumpcję telewizji i radia. Zwiększyła się natomiast ilość czasu spędzanego w kinach – między 2011 a 2018 r. wzrost wyniósł 3%.
Mobilny internet sprawia że rośnie ogólna ilość czasu, jaką przeciętny użytkownik spędza na korzystaniu z mediów. Dzięki ciągłemu dostępowi do niemal nieograniczonych zasobów treści w internecie, w tym roku przeciętny mieszkaniec świata będzie korzystał z mediów 479 minut dziennie, czyli o 12% dłużej niż w 2011 r. W 2020 r. czas ten ma się wydłużyć do 492 minut dziennie.
Media Consumption Forecasts 2018 to 4. edycja corocznego raportu Zenithu poświęconego zmieniającym się wzorcom konsumpcji mediów. Tegoroczna analiza obejmuje dane od roku 2011 i zawiera przewidywania dotyczące korzystaniu z mediów w latach 2018-2020. Dane pochodzą z 63 światowych rynków, w tym z Polski.
Odpowiedz