Polacy coraz częściej kupują wielokanałowo

Polacy coraz częściej robią zakupy wielokanałowo. Z badania Omni-commerce. Kupuję wygodnie, opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej wynika, że 73% e-konsumentów kupuje produkty należące do danej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym, a 41% dokonało swojego ostatniego zakupu w sposób wielokanałowy.

52% użytkowników sieci deklaruje, że robi zakupy online. W ciągu ostatnich 6 miesięcy zakupu takiego dokonało 34% internautów.

Coraz większą popularnością wśród polskich konsumentów cieszą się zakupy wielokanałowe. Ponad 4 na 10 internautów swojego ostatniego zakupu dokonało korzystając z więcej niż jednego urządzenia. 43% ankietowanych wskazało natomiast, że kupuje produkty konkretnej marki wielokanałowo.

Kluczową rolę w zakupach wielokanałowych odgrywają urządzenia mobilne. Z raportu wynika, że 53% e-kupujących robi zakupy za pośrednictwem smartfona lub tabletu. 8 na 10 internautów korzysta z urządzeń mobilnych, a na jednego internautę przypadają ponad dwa urządzenia z dostępem do sieci. 98% internautów mobilnych realizuje za pomocą swojego smartfona lub tabletu różne aktywności związane z zakupami.

Gdzie Polacy korzystają z urządzeń mobilnych? Najczęściej używamy ich w domu (60%, +9 p.p.),a także w podróży (39%.). W stosunku do 2016 roku znacznie wzrósł stopień wykorzystania urządzeń mobilnych w miejscach zakupowych (34%, +7 p.p.).

Sklepy stacjonarne nie są już przez polskich konsumentów jednoznacznie określane jako ulubione miejsca zakupowe – wskazało je tylko 32% badanych. 41% preferuje natomiast zakupy w miejscach wirtualnych: 14% wybrało platformy zakupowe, 12% e-sklepy, a 8%. media społecznościowe. 7% badanych zadeklarowało, że ich ulubionym miejscem zakupowym są aplikacje mobilne.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>