40% internautów obserwuje marki w social mediach

98% internautów na świecie korzysta z mediów społecznościowych – wynika z najnowszego raportu opracowanego przez GlobalWebIndex. Niemal 4 na 10 użytkowników sieci obserwuje w social mediach swoje ulubione marki, a 1 na 4 śledzi firmy u których zamierza dokonać zakupów.

Rośnie średnia ilość czasu przeznaczanego na korzystanie z serwisów społecznościowych. Obecnie wynosi ona 2 godziny i 15 minut dziennie, co oznacza, że 1 na 3 minuty spędzone online przeznaczona jest na aktywność w social mediach.

40% internautów twierdzi, że media społecznościowe służą im do śledzenia najnowszych informacji, a 41% wykorzystuje te platformy dla podtrzymywania kontaktu ze znajomymi.

Najwięcej czasu na korzystanie z mediów społecznościowych przeznaczają osoby w wieku 16-24 lat. W ujęciu regionalnym, najwięcej czasu w tych serwisach spędzają mieszkańcy Ameryki Łacińskiej oraz Bliskiego Wschodu i Afryki.

Najczęściej wymienianymi powodami korzystania z social mediów są:

  • utrzymywanie kontaktu ze znajomymi (41%),
  • dowiadywanie się na bieżąco o wiadomościach i wydarzeniach ze świata (40%),
  • wypełnienie wolnego czasu (39%),
  • znalezienie ciekawych i zabawnych treści (37%),
  • nawiązywanie kontaktów z ludźmi (33%),
  • dzielenie się zdjęciami i filmami (32%).

 

Z danych GlobalWebIndex wynika też, że rośnie popularność materiałów wideo publikowanych w mediach społecznościowych. 54% internautów na świecie (poza Chinami) oglądało film wideo zamieszczony na Facebooku, Twitterze, Snapchat lub Instagramie w ciągu miesiąca poprzedzającego publikację raportu. Coraz ważniejszą rolę odgrywają przy tym materiały wideo nadawane na żywo w social mediach. 28% respondentów oglądało tego rodzaju treści w ciągu ostatniego miesiąca.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>