1 na 4 internautów na świecie czyta e-maile od firm

E-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów. 23% internautów na świecie przyznaje, że w ciągu ostatniego miesiąca przeczytali przynajmniej jedną wiadomość otrzymaną tym kanałem od firmy – wynika z najnowszych danych Global Web Index. 

Pomimo rosnącej popularności takich kanałów interakcji konsumentów z markami, jak materiały wideo i media społecznościowe, komunikacja za pośrednictwem newsletterów/e-maili wciąż należy do najważniejszych form kontaktu.

Według obliczeń przeprowadzonych przez Statista w 2017 roku liczba użytkowników komunikacji e-mail wyniosła 3,7 mld. Przewiduje się, że w 2021 r. liczba ta wzrośnie do 4,1 mld.

Zgodnie z danymi Global Web Index, komunikacja e-mailowa pozostaje szczególnie popularna w Ameryce Północnej (31% respondentów przeczytało przynajmniej jednego newslettera/e-maila w ciągu miesiąca) oraz Południowej (28%). W Europie wskaźnik ten wynosi 26%, w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki 25%, a w regionie Azji i Pacyfiku 20%.

Najchętniej z komunikacji e-mailowej korzystają internauci należący do starszych grup wiekowych, wśród osób w wieku 55-64 wskaźnik ten wynosi 31%. W młodszych grupach wiekowych wartość ta stopniowo spada by osiągnąć 21% wśród internautów w wieku 16-24 lata.

Według danych Global Web Index jedynymi formami interakcji z markami popularniejszymi od komunikacji e-mailowej są wizyty na stronach internetowych oraz oglądanie materiałów wideo.

 

COMMENTS

  • Szymon Wosk

    Nie jest łatwo przebić się z ofertą przez skrzynkę pocztową, gdzie dziennie otrzymujemy dzesiątki tego rodzaju wiadomości. Troche inaczej jest z smsami, dlatego ja stosuję marketing smsowy przez platformę playsms.pl, która obsługuje takie narzędzia. Do tego rodzaju przekazu klient ma nieco inne podejście i w 90% go przeczyta. Oczywiście wszystko musi być w odpowiedniej ilości, formie i czasie.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>