49% Polaków odkłada zakup prezentów świątecznych na ostatnią chwilę – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar Milward Brown na zlecenie firmy PayPal.
Jedynie 7% ankietowanych z Polski zadeklarowało, że kupują świąteczne prezenty z wyprzedzeniem, np. podczas wyprzedaży z okazji Black Friday czy Cyber Monday.
Niemal dziewięciu na dziesięciu Polaków (88%) deklaruje niechęć do robienia zakupów świątecznych. Głównymi problemami są dla nich zatłoczone ulice i sklepy (61%), nieprzyjemne zachowania innych kupujących (54%) i brak czasu (46%).
Ratunkiem dla wielu klientów okazują się zakupy online, które według 67% ankietowanych pozwalają na uniknięcie problemów związanych z zakupami w sklepach stacjonarnych. Klienci szczególnie doceniają możliwość uniknięcia tłoku w sklepach (83%) oraz oszczędność czasu (81%). Dla 78% ważną zaletą kupowania online jest możliwość zamówienia produktów ze sklepów zagranicznych. Dla wielu konsumentów istotną rolę przy e-zakupach odgrywa możliwość zwrócenia nietrafionego prezentu (67%).
Odpowiedz