blog iPresso Marketing Automation

Rok 2018 w branży finansowej będzie należał do analityki danych i Marketing Automation

Analiza danych i automatyzacja marketingu będą stanowić dwa najważniejsze trendy w branży finansowej w nadchodzącym roku – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Cognito Communications and Marketing.

Według ankiety przeprowadzonej przez  wśród 165 marketerów z całego świata, największymi wyzwaniami przed jakimi stoi branża finansowa w 2018 roku są: zabezpieczenie budżetu firmy/inwestycji (86%), przygotowanie się na ewentualne utrudnienia (83%) i przystosowanie się do zmian technologicznych (80%).

79% ankietowanych stwierdziło, że w nadchodzącym roku największe znaczenie będzie dla nich miała analityka danych, a 57% uważa, że najsilniejszym trendem będzie Marketing Automation. W dalszej kolejności wymieniano m.in. sztuczną inteligencję (AI) oraz machine learning.

Większość ankietowanych nie była zadowolona z jakość swoich działań content marketingowych. Tylko 18% uważała, że są one skuteczne, a 61% przewidywała, że w 2018 r. na działania te zostaną przeznaczone większe nakładu. Ankieotwani przewidywali też, że większe nakłady przeznaczone zostaną na marketing cyfrowy (56%), media społecznościowe (54%) i reklamę cyfrową (48%).

85% respondentów uznała, że coraz większe znaczenie w ich kampaniach ma obecność na LinkedIn’ie. Zmiejszyła się natomiast rola komunikacji na Facebooku (25%) i Instagramie (22%).

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

1 komentarz

  • Super artykuł, takie uzupełnienie , bo już czytałem coś podobnego bodajże na online marketing i jakimś blogu, ale dane na pewno dają do myslenia. Fajne takie praktyczne podejście, będe wpadał częściej.