Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
19 July 2025
Artykuły

Rok 2018 w branży finansowej będzie należał do analityki danych i Marketing Automation

  • 23 listopada, 2017
  • 1 min read
[addtoany]
Rok 2018 w branży finansowej będzie należał do analityki danych i Marketing Automation

Analiza danych i automatyzacja marketingu będą stanowić dwa najważniejsze trendy w branży finansowej w nadchodzącym roku – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Cognito Communications and Marketing.

Według ankiety przeprowadzonej przez  wśród 165 marketerów z całego świata, największymi wyzwaniami przed jakimi stoi branża finansowa w 2018 roku są: zabezpieczenie budżetu firmy/inwestycji (86%), przygotowanie się na ewentualne utrudnienia (83%) i przystosowanie się do zmian technologicznych (80%).

79% ankietowanych stwierdziło, że w nadchodzącym roku największe znaczenie będzie dla nich miała analityka danych, a 57% uważa, że najsilniejszym trendem będzie Marketing Automation. W dalszej kolejności wymieniano m.in. sztuczną inteligencję (AI) oraz machine learning.

Większość ankietowanych nie była zadowolona z jakość swoich działań content marketingowych. Tylko 18% uważała, że są one skuteczne, a 61% przewidywała, że w 2018 r. na działania te zostaną przeznaczone większe nakładu. Ankieotwani przewidywali też, że większe nakłady przeznaczone zostaną na marketing cyfrowy (56%), media społecznościowe (54%) i reklamę cyfrową (48%).

85% respondentów uznała, że coraz większe znaczenie w ich kampaniach ma obecność na LinkedIn’ie. Zmiejszyła się natomiast rola komunikacji na Facebooku (25%) i Instagramie (22%).

1 Comment

  • Super artykuł, takie uzupełnienie , bo już czytałem coś podobnego bodajże na online marketing i jakimś blogu, ale dane na pewno dają do myslenia. Fajne takie praktyczne podejście, będe wpadał częściej.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *