Ponad 70% dorosłych użytkowników internetu robi zakupy w sieci przynajmniej raz w miesiącu – wynika z raportu GWI Commerce opublikowanego przez GlobalWebIndex.
Osoby w wieku 24-44 lat są najbardziej skłonne do kupowania w sieci, ale zakupy takie są popularne we wszystkich grupach wiekowych.
Zakupy online są najbardziej rozpowszechnione w regionie Azji i Pacyfiku (APAC), przodują tu szczególnie Chiny.
Jak wynika z badania GlobalWebIndex, zakupy w sieci dokonywane są przede wszystkim za pomocą urządzeń mobilnych. Szczególny entuzjazm w tej kwestii przejawiają przede wszystkim młodzi użytkownicy sieci. Autorzy raportu przewidują jednak, że komputery osobiste i laptopy pozostaną ważnymi narzędziami służącymi zakupom online, dzięki silnemu przywiązaniu do nich starszych konsumentów.
Z raportu wynika też, że ponad 70% dorosłych internautów na świecie korzysta bankowości internetowej, a głównym urządzeniem wykorzystywanym w tym celu są smartfony.
Rośnie też rola mediów społecznościowych w dokonywaniu zakupów w sieci. W bieżącym roku już 28% dorosłych internautów stwierdziło, że wykorzystują social media by dowiedzieć się więcej o produktach, które chcieliby kupić. Zaangażowanie internautów w mediach społecznościowych coraz mocniej wiąże się z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.
Głównymi narzędziami zdobywania wiedzy o produktach i markach pozostają wyszukiwarki (52%). 41% użytkowników sieci w wieku 16-64 szuka takiej wiedzy w sieciach społecznościowych. 35% zapoznaje się natomiast z opiniami o produkcie opublikowanymi przez innych konsumentów.
Najważniejszym elementem zachęcającym do dokonania zakupu pozostaje darmowa wysyłka produktu.
Odpowiedz