Trzech na czterech polskich internautów posiada urządzenie mobilne, a 49% e-konsumentów wykorzystuje smartfony do robienia zakupów. Rosnącą popularnością cieszą się zakupy wielokanałowe. 3/4 konsumentów posiadających więcej niż jedno urządzenie z dostępem do internetu kupuje te same marki w wielu kanałach – wynika z drugiej edycji raportu Izby Gospodarki Elektronicznej M-commerce. Kupuję mobilnie.
Według autorów raportu smartfon stał się już pełnoprawnym urządzeniem do robienia zakupów. Dla takich celów używa go aż 45% polskich internautów, którzy są właścicielami więcej niż jednego urządzenia z dostępem do sieci. Wskaźnik ten wzrósł o 20 punktów procentowych w stosunku do roku ubiegłego.
Za wzrostem tym stoją przede wszystkim kobiety i mieszkańcy małych miast oraz wsi – to oni wyposażyli się w smartfony i zaczęli wykonywać za jego pomocą więcej czynności. Zakupowo smartfon jest wykorzystywany przez 49% Polaków kupujących w sieci.
Z badania wynika, że Polacy coraz częściej kupują wielokanałowo. 3/4 wyposażonych w więcej niż jedno urządzenie z dostępem do sieci kupuje te same marki w wielu różnych kanałach.
Jedynie 7% konsumentów korzystających ze smartfonów nie używa w sklepie. Ci, którzy ich używają najczęściej porównują ceny, wykorzystują otrzymane wirtualnie kupony i oferowane im zniżki. 3/4 konsumentów potwierdza, tego rodzaju informacje pozyskane z internetu, zachęcają ich do wizyty w sklepie offline.
Odpowiedz