Już 60% marketerów wykorzystuje w swoich działaniach materiały wideo, a 73% planuje zwiększyć ich zastosowanie w swojej strategii marketingowej – wynika z 2016 Social Media Marketing Industry Report opracowanego przez Social Media Examiner.
Rosnącym trendem w social media marketingu jest publikacja materiałów wideo „na żywo”, co umożliwiają takie serwisy jak Facebook czy Periscope. Z możliwość tej zamierza skorzystać co drugi ankietowany marketer.
Do dominujących w działaniach marketingowych serwisów społecznościowych należą Facebook i YouTube. Według raportu, co najmniej 63% marketerów planuje zwiększyć zakres działań w ramach tych dwóch kanałów.
Rosnącą popularnością cieszy się też Snapchat, z którego usług korzysta na razie jedynie 5% marketerów. 16% ankietowanych zadeklarowało chęć podjęcia działań w tym serwisie, a 28% chce dowiedzieć się więcej na temat jego możliwości.
Pomimo dużego nacisku, jaki marketerzy kładą na obecność na Facebooku, tylko 46% z nich uważa, że ich działania w tym serwisie przynoszą efekty. Pozostali albo uważają, że takich efektów nie ma, albo nie wiedzą czy je osiągają.
58% firm zamierza zwiększyć nakłady na wideo w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a 1/3 z nich planuje, że wzrost ten przekroczy 50% – wynika z sondażu przeprowadzonego przez Content Marketing Association.
Ponad połowa marketerów ankietowanych w ramach badania Video Content for Engagement uważa kanał mobilny za główne narzędzie dystrybucji materiałów wideo. 29% respondentów wymieniło tu media społecznościowe.
Odpowiedz