Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
21 July 2025
Artykuły Porady System iPresso

Podział scenariusza MA na etapy – jak to działa w praktyce?

  • 11 lipca, 2016
  • 2 min read
[addtoany]
Podział scenariusza MA na etapy – jak to działa w praktyce?

Jednym z istotnych usprawnień wprowadzonych do systemu iPresso jest możliwość podzielenia rozbudowanego scenariusza marketingowego na mniejsze obszary, co pozwala na szybsze i bardziej intuicyjne zorientowanie się w jego działaniu.

Zobaczmy jak to działa w praktyce.

Poniżej widzimy scenariusz marketingowy obejmujący:

  • Selekcję leadów (następuje tu podział na osoby przejawiające zainteresowanie wysłaną im wiadomością oraz na te, które takiego zainteresowania nie przejawiają);
  • Ponowienie kontaktu – etap odnoszący się do kontaktów, które nie zareagowały na pierwszą próbę kontaktu;
  • Pogłębienie wiedzy na temat produktu – fragment ścieżki odnoszący się do osób, które pozytywnie zareagowały na pierwszą próbę kontaktu.

Zrzut ekranu 2016-07-11 o 14.08.35

Gdyby nie podział na kolorowe obszary – scenariusz taki mógłby wydawać się dosyć skomplikowany. Jednak dzięki podzieleniu go na kolorowe obszary, możliwe jest szybkie zrozumienie zasad i koncepcji funkcjonowania jego poszczególnych elementów  – co szczególne przydatne jest przy korzystaniu z bardziej rozbudowanych i zaawansowanych ścieżek komunikacji.

Co więcej, istnieje też możliwość przypięcia w dowolnym miejscu scenariusza notatek, w których zawrzeć można wszelkie uwagi istotne dla danej ścieżki czy wskazówki dla innych osób pracujących przy danym scenariuszu.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *