W 2015 roku ponad 1/4 Polaków (28%), którzy robią zakupy w sieci, sfinalizowała przynajmniej jedną transakcję za pośrednictwem smartfona lub tabletu – wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Centre for Retail Research na zlecenie serwisu RetailMeNot.
Średnia europejska wyniosła tu 41% (przodują pod tym względem Niemcy – 51% i Brytyjczycy – 50%), a w Stanach Zjednoczonych – 51%.
Średnie wydatki przypadające na jednego kupującego mobilnie Polaka wyniosły w ubiegłym roku 119 euro – przy średniej europejskiej sięgającej 497 euro i amerykańskiej – 678 euro. Średnia wartość koszyka wyniosła w przypadku Polaków kupujących mobilnie 36,71 euro, a liczba transakcji – 3,3.
Najpopularniejszym sposobem robienia zakupów w sieci pozostają nadal komputery. W Polsce ich udział w łącznym obrocie handlu online wynosi 86%, podczas gdy udział smartfonów to 8%, a tabletów – 6%. Średnia europejska to 80% dla komputerów, 11% dla smartfonów i 9% dla tabletów.
W skali europejskiej, najwyższe obroty z handlu mobilnego w obrocie łącznym handlu online uzyskano w Wielkiej Brytanii (39%), Niemczech (33%) i Francji (16%).
Autorzy raportu prognozują, że wskaźniki wzrostu obrotów handlu online w 2016 roku wzrosną o 52% dla tabletów, 43% dla smartfonów i 13% dla komputerów.
Odpowiedz