blog iPresso Marketing Automation

Rośnie czas przeznaczany na korzystanie z mobilnego internetu

W 2016 roku internauci poświęcą o 27,7% czasu więcej na korzystanie z Internetu na urządzeniach mobilnych. Całkowita konsumpcja mediów wzrośnie przez to o 1,4% – wynika z  raportu Media Consumption Forecasts ZenithOptimedia

Konsumpcja wszystkich pozostałych mediów, w tym również internetu na urządzeniach desktopowych, spadnie łącznie o 3,4%.

W bieżącym roku internauci na całym świecie spędzą średnio 86 minut dziennie,korzystając z sieci na urządzeniach mobilnych, podczas gdy na urządzeniach stacjonarnych będą korzystać z niego średnio przez 36 minut dziennie.

Szczególną popularnością kanał mobilny cieszy się na obszarze Azji Pacyficznej, gdzie aż 73% konsumpcji internetu odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Na drugim miejscu pod tym względem znajduje się Ameryka Północna, z udziałem mobile na poziomie 72%.

Według prognoz ZenithOptimedia globalnie średni czas spędzany na korzystaniu z internetu na urządzeniach mobilnych wzrośnie w tym roku o 27,7%, podczas gdy czas spędzony w sieci za pośrednictwem urządzeń desktopowych spadnie o 15,8%.

Z badania wynika też, że najpopularniejszym globalnie medium pozostaje tradycyjna telewizja. W 2015 roku korzystano z niej przez 177 minut dziennie, podczas gdy na internet poświęcano 110 minut. W poprzednim roku telewizja odnotowała 41% udział w globalnej konsumpcji mediów. Według prognozy ZenithOptimedia w 2018 roku jej udział wyniesie 38%, podczas gdy udział internetu wyniesie 31%.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz