Jak pisaliśmy w jednym z ostatnich artykułów, system iPresso już na etapie budowania bazy pozwala marketerom na oszczędzenie czasu i skupienie się w większym stopniu na tworzeniu strategii niż na powtarzalnym, ręcznym wykonywaniu poszczególnych działań. Inną ważną funkcją systemu zwiększającą efektywność pracy marketera są raporty – zarówno te dotyczące danych kontaktów (np. przekrój demograficzny), pokazujące stopień realizacji wyznaczonych celów (np. raporty KPI) czy związane ze statystykami danej kampanii (np. raporty z wysyłek e-maili).
Przekrój demograficzny
Przekrój demograficzny to jedna z kluczowych funkcji statystycznych systemu iPresso, pozwalająca na zapoznanie się z cechami i atrybutami kontaktów.
Opcja ta umożliwia szczegółową analizę bazy kontaktów pod kątem występowania poszczególnych grup kontaktów i zależności pomiędzy nimi. Zapewnia też procentowe określenie wielkości każdej z nich w stosunku do całości bazy.
Przekrój demograficzny zapewnia:
- Szczegółową analizę zgromadzonej bazy pod kątem występowania grup kontaktów i zależności pomiędzy nimi.
- Procentowe określenie wielkości każdej z nich w stosunku do całości bazy.
- Możliwość zestawienia większej ilości atrybutów charakteryzujących każdą z grup w formie prostych tabel przestawnych.
- Generowanie szczegółowych raportów i ich prezentacja w formie różnego rodzaju wykresów.
Raporty KPI
Każda firma zakłada sobie cele, które chce osiągnąć. Stopień realizacji tych celów może być mierzony przy pomocy tzw. kluczowych wskaźników efektywności (Key Performance Indicators – KPIs). Wskaźniki te pozwalają na sprawdzenie czy dane cele są osiągane i w jakim tempie przebiega ich realizacja.
Dashboard KPI w systemie iPresso pozwala na monitorowanie stopnia realizacji zadań – a to z kolei umożliwia podejmowanie szybkich decyzji, nadawanie odpowiednich priorytetów działaniom i doskonalenie strategii rozwoju firmy. Rozwiązanie to dostarcza rzetelnej wiedzy o skuteczności poszczególnych kampanii reklamowych, odwiedzinach stron firmowych, czy popularności firmy w mediach społecznościowych.
Dostęp do szczegółowych danych na temat realizacji poszczególnych zadań umożliwia natychmiastową reakcję na niekorzystne trendy i szybką optymalizację poszczególnych działań, tak by przynosiły one oczekiwane efekty.
Raporty z wysyłek
System iPresso zapewnia swoim użytkownikom szerokie możliwości w zakresie wielokanałowej komunikacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami.
System mierzy poziom konwersji wysyłek mailingowych (odbioru, odczytu, kliknięć w linki), dostarczając nadawcy wiedzy o poziomie zainteresowania odbiorców przesyłanymi im informacjami. Z danymi na temat efektów jakie przyniosła wysyłka mailingu można zapoznać się w formie wykresu lub lejka konwersji.
Dzięki danym dostarczonym przez system marketer dowie się też kto otworzył wysłanego do niego e-maila i które z zawartych w nim linków były najczęściej klikane. Otrzyma ponadto informację o godzinach, w których odbiorcy najchętniej otwierali daną wiadomość.
Raporty zbiorcze z wysyłek pozwalają natomiast na wygodne przeglądanie i porównywanie wyników poszczególnych wysyłek e-maili, smsów i wiadomości głosowych. Dzięki temu marketerzy szybko zorientują się w skuteczności swoich działań i będą mogli zoptymalizować poszczególne kampanie.
Odpowiedz