Najpopularniejszym kanałem publikacji content marketingu były w 2015 roku media społecznościowe – wynika z „2016 B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends – North America” przygotowanego przez Content Marketing Institute.
Najczęściej wykorzystywanymi narzędziami publikacji są:
- Treści w social media (poza blogiem) – 93%,
- Case studies – 82%,
- Blogi – 81%,
- Newslettery – 81%,
- In-person events (targi, konferencje) – 81%.
Na dalszych miejscach znalazły się: artykuły/poradniki na produktowej stronie www, wideo, ilustracje/zdjęcia, infografiki, webinaria, prezentacje online.
Strategia content marketingowa zwiększa efektywność
36% firm B2B posiadających udokumentowaną strategię content marketingową uważa, że ich działania w tym zakresie są bardzo efektywne -to trzy razy więcej niż wśród tych, którzy takiej strategii nie posiadają (źródło: LinkedIn Technology Marketing Community).
Wśród marketerów B2C, 43% tych którzy posiadają taką strategię uważa swoje działania za skuteczne. Wśród tych, którzy takiej strategii nie posiadają wskaźnik ten wynosi 33% (źródło: Content Marketing Institute).
Odpowiedz