Rusza kolejna edycja Akademii Przedsiębiorcy organizowanej przez Bank Zachodni WBK. Temat spotkań, w których wezmą też udział przedstawiciele iPresso, brzmi „Światowe rynki szeroko otwarte dla polskich przedsiębiorców”.
Duże zainteresowanie w poprzednich latach zaowocowało nowymi pomysłami na warsztaty i prelekcje, które zrealizowane zostaną w VIII już edycji. W czasie tegorocznych bezpłatnych warsztatów będziemy chcieli zachęcić polskich przedsiębiorców do spojrzenia na swoją firmę pod kątem możliwości ekspansji na rynki zagraniczne. Pokażemy też jak można wykorzystać nowoczesne technologie i Internet w biznesie.
Powodów coraz większej ekspansji na zagraniczne rynki jest kilka. Kryzys na rynkach wschodnich skierował przedsiębiorców na Zachód, głównie do Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, ale jednocześnie pozwolił dostrzec potencjał handlowy poza Unią Europejską. Eksploracja lokalnego rynku jest łatwiejsza logistycznie, ale też mocno konkurencyjna, za to korzyści wypływające z ekspansji na rynki międzynarodowe jest niezaprzeczalna. Przede wszystkim w dalszych rejonach, w niektórych branżach istnieje popyt, który polscy producenci mogliby zaspokoić. Można wskazać tu polskie słodycze czy nabiał w Chinach i krajach Azji Południowo-Wschodniej, towary luksusowe jak kosmetyki czy biżuteria na Bliskim Wschodzie.
Program obejmie 50 miast, w których bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorców poprowadzą znawcy i praktycy handlu zagranicznego oraz nowoczesnych technologii z renomowanych firm oraz eksperci Banku Zachodniego WBK i Funduszu Poręczeń Kredytowych Polfund.
Na spotkania organizatorzy zapraszają:
- właścicieli,
- prezesów i członków zarządu,
- dyrektorów i kierowników finansowych,
- kontrolerów finansowych,
- głównych księgowych,
- księgowych.
W warsztacie może wziąć udział dwóch przedstawicieli z jednej firmy.
W oparciu o wiedzę, doświadczenie i umiejętności ekspertów, uczestnicy:
- dowiedzą się o strategiach wejścia na rynki zagraniczne,
- otrzymają praktyczne wskazówki w zakresie nowych ścieżek rozwoju,
- poznają korzyści płynące z ekspansji na rynki międzynarodowe,
- zobaczą jakie bariery utrudniają wejście na rynki światowe,
- przekonają się jak nowoczesne technologie i Internet mogą usprawnić funkcjonowanie firmy (zarówno na rynku polskim jak i rynkach zagranicznych).
Przedstawiciele iPresso wezmą udział m.in. w spotkaniach odbywającym się 27 kwietnia w Ostrołęce oraz 28 kwietnia w Białymstoku.
Więcej informacji tutaj.
Odpowiedz