91% firm potwierdza skuteczność Marketing Automation

32% firm korzystających z automatyzacji marketingu ocenia, że rozwiązanie to jest bardzo skuteczne, 59% uznało je za dosyć skuteczne – wynika z najnowszego Marketing Automation Trends Survey Report przygotowanego przez Ascend2.

71% spośród firm uwzględnionych w badaniu stosuje obecnie Marketing Automation, a 23% planuje wprowadzić to rozwiązanie w niedalekiej przyszłości.

Za najważniejsze cele osiągane dzięki automatyzacji uznano:

  • lepsze pozyskiwanie leadów (61%),
  • skuteczniejszy lead nurturing (57%),
  • większą sprzedaż (47%),
  • wzrost zainteresowania klientów (36%).

 

Zapytani o najbardziej użyteczne funkcje systemów automatyzujących marketing, ankietowani najczęściej wskazywali na jego możliwości w zakresie analizy i raportowania (51%), zarządzania kampaniami (46%), lead nurturingu (46%), email marketingu (42) i integracji (40%).

Za największe bariery w skutecznym wykorzystaniu systemu MA, marketerzy uznali brak efektywnej strategii – 52%, złożoność systemu – 42% oraz posiadanie niskiej jakość danych w bazie – 38%.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>