73% Polaków kupuje w Internecie, z czego 29% robi zakupy online za granicą

73% Polaków zrobiło w ciągu ostatniego roku zakupy w sieci,  z czego 29% kupowało online zarówno w kraju, jak i za granicą – wnika z badania przeprowadzonego przez Ipsos dla PayPal. 

Polscy konsumenci kupujący za granicą najczęściej wybierali zakupy w Wielkiej Brytanii (13% spośród nich dokonało zakupu właśnie w tym kraju), USA (12%) i Chinach (10%).

Najczęściej za granicą kupowano:

  • ubrania, obuwie i akcesoria (49%),
  • elektronikę użytkową (38%),
  • zabawki, przedmioty związane ze swoim hobby (33%),
  • kosmetyki (28%),
  • przedmioty z zakresu edukacji i rozrywki (28%).

 

Jakie są główne czynniki stojące za robieniem zakupów za granicą?

Polscy e-konsumenci decydujący się na kupowanie w Wielkiej Brytanii robią to najczęściej ze względu na niedostępność poszukiwanych dóbr w Polsce (wskazało tak 65% ankietowanych kupujących w Wielkiej Brytanii). Wśród innych powodów znalazły się: możliwość odkrycia nowych i interesujących produktów (55%), lepsze ceny (54%) oraz wyższa jakość produktów (51%).

Polacy kupujący w USA jako powód najczęściej wymieniali odkrywanie nowych i interesujących produktów (56%); natomiast dla tych, którzy robią zakupy w Chinach najistotniejsza była korzystniejsza cena (85%).

Za największą barierę w transgranicznych zakupach online uznano wysokie koszty dostawy. 35% kupujących, którzy porzucili koszyk, zrobiło tak właśnie ze względu na zbyt duże koszty wysyłki. Jako przeszkody wymieniano też długi czas dostawy oraz konieczność dokonania płatność w obcej walucie.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>