73% Polaków zrobiło w ciągu ostatniego roku zakupy w sieci, z czego 29% kupowało online zarówno w kraju, jak i za granicą – wnika z badania przeprowadzonego przez Ipsos dla PayPal.
Polscy konsumenci kupujący za granicą najczęściej wybierali zakupy w Wielkiej Brytanii (13% spośród nich dokonało zakupu właśnie w tym kraju), USA (12%) i Chinach (10%).
Najczęściej za granicą kupowano:
- ubrania, obuwie i akcesoria (49%),
- elektronikę użytkową (38%),
- zabawki, przedmioty związane ze swoim hobby (33%),
- kosmetyki (28%),
- przedmioty z zakresu edukacji i rozrywki (28%).
Jakie są główne czynniki stojące za robieniem zakupów za granicą?
Polscy e-konsumenci decydujący się na kupowanie w Wielkiej Brytanii robią to najczęściej ze względu na niedostępność poszukiwanych dóbr w Polsce (wskazało tak 65% ankietowanych kupujących w Wielkiej Brytanii). Wśród innych powodów znalazły się: możliwość odkrycia nowych i interesujących produktów (55%), lepsze ceny (54%) oraz wyższa jakość produktów (51%).
Polacy kupujący w USA jako powód najczęściej wymieniali odkrywanie nowych i interesujących produktów (56%); natomiast dla tych, którzy robią zakupy w Chinach najistotniejsza była korzystniejsza cena (85%).
Za największą barierę w transgranicznych zakupach online uznano wysokie koszty dostawy. 35% kupujących, którzy porzucili koszyk, zrobiło tak właśnie ze względu na zbyt duże koszty wysyłki. Jako przeszkody wymieniano też długi czas dostawy oraz konieczność dokonania płatność w obcej walucie.
Odpowiedz