Strona główna » Wartościowy content podstawą social media marketingu

Wartościowy content podstawą social media marketingu

Wartościowy content podstawą social media marketingu

Podstawą skutecznego marketingu w mediach społecznościowych jest tworzenie wartościowych treści. Jest to też najtrudniejszy element strategii działań w social mediach – wynika z raportu Social Media Marketing Trends Survey Summary Report przygotowanego przez Ascend2. Ankietę przeprowadzono wśród 294 specjalistów z zakresu marketingu i sprzedaży z całego świata.

Zapytani o to jakie są najważniejsze cele realizowane za pomocą social media marketingu, respondenci wymienili:

  • wzrost zaangażowania konsumentów – 64%,
  • większą świadomość marki – 54%,
  • lepsze pozyskiwanie leadów – 41%,
  • większy ruch na stronie internetowej – 35%,
  • wyższe dochody ze sprzedaży – 25%.

 

65% ankietowanych uznało, że ich firmy prowadzą całkiem skuteczne działania w mediach społecznościowych, a 13% stwierdziło, że są one bardzo skuteczne. Pozostałe 22% nie uznaje swoich działań w social mediach za udane.

Za największą przeszkodę w skutecznym social media marketingu uznano niezdolność do zmierzenie zwrotu z inwestycji (50%).

effective tactics

Jako najskuteczniejszą taktykę w prowadzeniu marketingu w mediach społecznościowych 82% ankietowanych wymieniło tworzenie interesujących treści. Jednocześnie 69% respondentów uznało przygotowanie takiego contentu za najtrudniejszy element social media marketingu.

Zapytani o rodzaje treści przynoszące najlepsze efekty marketerzy wymieniali:

  • wideo – 69%,
  • infografiki – 50%,
  • posty na blogu – 35%,
  • artykuły – 31%,
  • case studies – 29%.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.