Polskie firmy B2B sprzedają wielokanałowo

Polski rynek e-commerce B2B należy do najdynamiczniej rozwijających się w Europie.  Według danych Marketplanet ta wartość jest obecnie na poziomie około 215 mld zł, a w wciągu 4-5 lat wzrośnie o połowę.

Jak wynika z raportu „Trendy w sprzedaży B2B w Polsce 2015” przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, 44% polskich firm B2B prowadzi sprzedaż wielokanałową – oferują swoje produkty zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Jedynie 4% firm B2B sprzedaje tylko poprzez sklep stacjonarny.

  • W większości przypadków (60%) w firmach B2B nie ma jednego działu odpowiedzialnego za handel internetowy. 27% firm stworzyło dział e-commerce, a w 13% firm zajmuje się tym dział sprzedaży.
  • 36% firm posiadających sklepy tradycyjne wspierane narzędziami internetowymi (strona www, katalog on-line, e-mail, social media) w przyszłości planuje wprowadzić sprzedaż online.
  • Większość klientów biznesowych składa zamówienia na rzecz firmy w sklepach internetowych. Tylko 11% respondentów woli zamawiać towar bezpośrednio w sklepie stacjonarnym.
  • Najpopularniejszym źródłem informacji o produktach są dla klientów biznesowych strony internetowe (78%), sklepy internetowe (74%), katalogi produktów na stronach internetowych (63%).
  • Najważniejszymi czynnikami w obsłudze posprzedażowej są: szybki czas odpowiedzi (dla 85% respondentów), profesjonalizm osób z działu obsługi klienta (63%), możliwość zwrotu towaru (52%).

 

 

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>