Multiscreening w Polsce 2015

63% polskich internautów szuka za pomocą swoich urządzeniach cyfrowych informacji o markach i produktach, które widzą na “pierwszym ekranie” (w telewizji) – wynika z przygotowanego przez IRCenter oraz Instytut Badań Społecznych Pollster raportu „Multiscreening 2015”.
Najpopularniejszą czynnością wykonywaną na smartfonie podczas oglądania tradycyjnej telewizji jest komunikowanie się ze znajomymi.
W dalszej kolejności wymieniano:
- korzystanie z serwisów społecznościowych,
 - granie w ściągnięte na telefon gry,
 - szukanie informacji o tym, co widziało się na pierwszym ekranie,
 - słuchanie muzyki,
 - kupowanie produktów z pierwszego ekranu,
 - szukanie informacji o markach z pierwszego ekranu,
 - komentowanie tego co widzi się na pierwszym ekranie.
 
Grupa osób szukających informacji o firmach i produktach, które widzieli na pierwszym ekranie stanowi 63% polskich internautów. Duża część z nich to użytkownicy mediów społecznościowych – informacji o markach poszukują na Facebooku czy YouTube.
Facebook odgrywa dużą rolę zwłaszcza wśród najmłodszych odbiorców mediów cyfrowych, którzy używają tego kanału w celu znalezienia i pogłębienia informacji o markach i produktach.
 





