Laptopy to zdecydowanie najpopularniejsze urządzenia wykorzystywane do robienia e-zakupów – 78% polskich internautów kupuje w sieci za ich pośrednictwem. Dane te przynosi raport Gemiusa E-commerce w Polsce 2015.
Kolejny pod względem popularności jest komputer stacjonarny, z którego korzystanie w procesie zakupów online deklaruje 66% badanych.
Ankietowani wskazali też, że w celu zrobienia zakupów sięgają po smartfony (37%) i tablety (24%). W obu tych przypadkach są to urządzenia częściej używane przez mężczyzn, osoby młodsze i dobrze oceniające sytuację ekonomiczną swojego gospodarstwa domowego.
3% ankietowanych kupuje za pośrednictwem czytników e-booków.
Pod względem cech demograficznych – takich jak wiek, płeć, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania – osoby robiące e-zakupy przez tablety nie różnią się od tych, którzy w tym celu korzystają z komputera.
Ankietowanych korzystających w tym celu z urządzeń mobilnych zapytano również o największe trudności jakie spotykają. Najczęściej wskazywano na niewygodne formularze (61%) i niedostosowanie stron do zakupów w wersji mobilnej (56%).
Wśród osób korzystających w e-zakupach z różnych urządzeń zbadany został deklarowany poziom multichannelingu – zjawiska, w którym zakupy rozpoczęte na smartfonie są finalizowane na innym urządzeniu – komputerze lub tablecie. Ponad połowa z tej grupy badanych potwierdziła robienie zakupów w ten sposób. Jest on najbardziej popularny wśród osób w wieku 25–34 lat.
Odpowiedz