Wielokanałowość jest podstawą skutecznego content marketingu. Jednak jak wynika z raportu Content Fitness Test przygotowanego przez PAN Communications, tylko 41% content marketerów jest pewnych swoich umiejętności w zakresie działań multi-channel. 33% obawia się, że nie potrafi w pełni zastosować tej strategii, a 26% w ogóle jej nie posiada.
Pomimo rosnących wpływów mobile marketingu i mediów społecznościowych, najchętniej wykorzystywanymi przez content marketerów kanałami pozostają strony www (84%) i wysyłki e-mail (65%).
Facebook znalazł się na trzecim miejscu – jako istotny kanał publikacji treści wskazało go 52% ankietowanych.
Zaskakująco niewielu marketerów wskazało natomiast na LinkedIn (39%) i Twittera (37,7%).
Coraz ważniejsze dla content marketerów staje się dostosowanie swoich treści do oczekiwań odbiorców:
- 66,7% ankietowanych twierdzi, że dostosowuje swoje treści w oparciu o reakcje odbiorców.
- 72,2% badanych dopasowuje swój content do zainteresowań konsumentów.
- 52% jest przekonanych o skuteczności swoich publikacji w zakresie wzrostu zaangażowania potencjalnych klientów.
Zarówno wielokanałowość content marketingu, jak i dopasowanie treści do oczekiwań odbiorców to możliwości oferowane przez rozwiązania Marketing Automation. Pozwalają one m.in. na tworzenie i rozsyłanie newsletterów, zarządzanie publikacją treści w serwisach społecznościowych czy dystrybucję informacji do mediów. Co więcej, zapewniają monitorowanie efektów tych działań, analizę związanych z nimi statystyk i parametrów, a także sprawdzanie reakcji odbiorców na dostarczone im treści.
Odpowiedz